המחלקה ללימודי א"י חזרה מסיור לימודי ברומא, איטליה

בהמשך למה שכבר נהיה מסורת במחלקה ללימודי ארץ ישראל במכללה האקדמית כנרת – גם השנה יצאו סטודנטים מהמחלקה לסיור לימודי מחוץ לגבולות מדינת ישראל. לפני שנתיים סיירנו במצרים, לפני שנה בירדן והשנה ברומא, איטליה! את הסיור הדריכו מרצי המחלקה – ההיסטוריון דר' יעקב (יקי) אשכנזי והארכיאולוג דר' מרדכי (מוטי) אביעם.

הסיור יצא לאור בזכות עקשנותן של מארגנות הסיור – הסטודנטיות אביה חן ושושי אדר-לוטן. תודה רבה להן על כך! תודה גם ליצחק בז'רנו על קובץ המידע שהכין אודות האתרים החשובים ברומא.

נחתנו ברומא בבוקר יום שלישי ה- 28.2, זרקנו את המזוודות במלון ומיד יצאנו לסיור רגלי ארוך ברחבי רומא, למחרת זכינו לביקור VIP נדיר בותיקן. ביום חמישי ביקרנו בפורום, בקולסיאום וברובע היהודי וביום שישי ירדנו אל הקמקומבות וביקרנו במספר כנסיות. את התכנית המלאה של הסיור ניתן למצוא בדף שהוכן במיוחד לסיור הלימודי.

רומא מדהימה ושופעת אתרים היסטוריים רבים וחשובים, אך מרגש ומשמעותי מכל, לנו כיהודים, היה הביקור בשער טיטוס עליו מונצחת מנורת המקדש שנלקחה לרומא לאחר דיכוי המרד הגדול. דר' מוטי אביעם בחר לספר במקום את תיאורו של מי שנכח בתהלוכת הניצחון של טיטוס, בה הובלו שבויים יהודים שהוגלו לרומא באכזריות מזעזעת, וכתב על כך כשבוי בעצמו – יוסף בן-מתיתיהו. הנה הוידאו: