נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אופניים חשמליים – אילו חוקים קיימים בישראל?

אופניים חשמליים

בשנים האחרונות אופניים חשמליים הפכו לאחד מכלי התחבורה השכיחים והנפוצים ביותר בישראל. הם מאפשרים הגעה ממקום למקום בלי יותר מדי מאמץ ובמהירות יחסית, בנוסף לעלות הזולה שלהם.

תחילה, כשהגיעו האופניים הללו לארץ, המחוקק לא ידע כיצד להתמודד עם הסכנות השונות שהם יכולים ליצור, אבל כיום ישנה רגולציה די מקיפה בכל הנוגע לאופניים חשמליים. אלו החוקים שקיימים בישראל.

 

רישיון אופניים חשמליים

לא כל אזרח יכול לנהוג באופניים חשמליים לפי החוק. אזרח שיש לו רישיון נהיגה יכול לנסוע על אופניים כאלו. בנוסף, מי שעבר מבחן תיאוריה המיועד לרוכבי אופניים חשמליים וקורקינט ממונע. עורך דין תחבורה יוכל לסייע לכם לבדוק האם אתם יכולים לרכב על אופניים חשמליים לפי החוק.

 

אבזור בטיחות

החוק מחייב נהגי אופניים חשמליים לוודא שמותקן על האופניים שבהם הם רוכבים אבזור בטיחות. על האופניים יש להתקין פעמון או צופר, שניתן לשמוע אותו בצורה ברורה, מחזירי אור במקומות הייעודיים ופנס אחורי ופנס קדמי, כדי שניתן יהיה להאיר גם ברכיבה בשעות הערב.

 

נסיעה על הכביש

החוק קובע שנהג על אופניים חשמליים מחויב לנסוע על שבילי אופניים. במידה ואין שבילים כאלו, הוא צריך לנסוע על הכביש. הנסיעה בכביש באופניים תהיה בשול הימני. במידה ואין שול בכביש, על רוכב האופניים לנהוג כמה שיותר צמוד לצד הימני של הכביש.

 

מנוע ומהירות

המדינה קובעת תקנות מסוימות, שחלות על כלי הרכב שמותר לנהוג בהם. כאשר מדובר על אופניים חשמליים, מנוע של אופניים כאלו מוגבל להספק של 250 וואט. הספק גבוה יותר אינו חוקי. בנוסף, המנוע יכול להביא את הרוכב למהירות של עד 25 קמ"ש ולא יותר מזה.

 

חציית מעבר חצייה

החוק מתייחס גם למקרים בהם רוכב אופניים חשמליים נדרש לחצות מעבר חצייה. כאשר רוכבים על שבילי אופניים, עלולים להגיע למצב בו צריכים לעבור מעבר חצייה. הדבר יוצר ממשק עם הולכי רגל, שיכולים להיפגע כתוצאה מאופניים חשמליים שנעים במהירות גבוהה יותר ועשויים מחומרים קשיחים.

לכן, כאשר רוכב אופניים מגיע אל מעבר חצייה, הוא צריך לעצור את הרכיבה, לרדת מהאופניים החשמליים ולחצות את מעבר החצייה בהליכה, תוך כדי אחיזה באופניו.

 

נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית

בשנים האחרונות התחילו להופיע בכבישים עירוניים יותר ויותר נתיבי תחבורה ציבורית. הנתיבים הללו מיועדים לאוטובוסים למשל, כדי לתמרץ אנשים לעבור להשתמש בתחבורה ציבורית. הנתיבים הללו אמורים לחסוך בפקקים ונהיגה של רכב פרטי עליהם אסורה ויכולה לגרור כנס כספי גבוה.

לפי החוק, רוכב אופניים חשמליים מחויב כאמור לרכב על שבילי אופניים, ואם אין כאלו אז על השול הימני של הכביש. במידה ואין שוליים והנתיב הימני הוא נתיב תחבורה ציבורית, רוכב האופניים החשמליים צריך לרכב על נתיב התחבורה הציבורית, כשהוא נצמד לימין.

עורך דין תחבורה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא