נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך אפשר לחלק צוואה שנכתבה בגרמניה?

ירושה בגרמניה

רבים מאתנו שמעו על המקרה שאירע לתושבי ישראל שמתגוררים במרכז הארץ ולהם קרוב משפחה שנפטר לאחרונה בגרמניה. שכן, יש שיח ער על העניין הזה ברשתות החברתיות ובחדשות בערוצים השונים. אנחנו החלטנו להעמיק בסוגיה ולבדוק עבור המשפחה את ההליך שצפוי להם. לכן, שוחחנו עם מומחים בתחום וחזרנו עם מסקנות שיאפשרו לכם לדעת איך תוכלו לחלק צוואה שנכתבה בגרמניה.

 

בואו נכיר תחילה בשוני בשיטות המשפט

אם הגעתם לכאן, אתם כנראה יודעים שיש גורם מסוים שמקשה על חלוקת הצוואה שנכתבה במדינה זרה ובגרמניה בפרט. במהלך הבירור שערכנו בנושא, התגלה לנו כי בישראל יש שיטת משפט מסוימת, בעוד במדינות אחרות יש שיטה אחרת. אם להיות ממוקדים, נאמר כי אצלנו דוגלים בשיטה האנגלית שהונחלה בכל מיני מדינות ששרר בהם בעבר שלטון בריטי, למשל:

  • אוסטרליה
  • ארצות הברית
  • קנדה

במוקד השיטה הזו יש את הגישה הליברלית שמעניקה משקל רב לחופש הפרט. במדינות שבהם מתקיימת כיום שיטת משפט אחרת, השיטה הקונטיננטלית שונה במהותה. ההתנגשות בין השניים מביאה לצורך בגישור. לכן, יש צורך בהגשת בקשה לצו קיום צוואה שנערכה בחו"ל וגם חוות דעת על הדין של המדינה שבה נעשתה הצוואה.

ירושה בגרמניה

חלוקת צוואה שנכתבה בגרמניה – איך עושים את זה?

אם הגעתם לכאן בגלל שיש לכם ירושה בגרמניה שממתינה לכם, כדאי שתדעו כי בשלב הראשון אתם צריכים להכין טופס שאלון שמאפשר להכין את הדיון בצו הירושה. את הטופס המדובר אפשר להשיג ב – 2 דרכים:

  1. לערוך חיפוש אודותיו ברחבי הרשת
  2. ליצור קשר עם עורך דין שבקיא בנושא ולהסתייע בשירותיו

אנו ממליצים ליישם את האפשרות השנייה (נתמקד בעניין זה בשורות הבאות). את השאלון יש להגיש תוך צירוף העתקים מצולמים של תעודת הפטירה והמסמכים הבאים:

  • תעודות הלידה של כל האנשים שקשורים לתיק זה
  • תעודות נישואין ופסקי דין לגירושין במידה ויש כאלה
  • צו עקב פטירה במידה ויש

 

חשוב מאוד לתרגם את המסמכים

מי ששולחים טפסים אל בית המשפט הגרמני צריכים לתרגם אותם מראש אצל נוטריון מוסמך. כך שאם יש בידיכם את כל המסמכים שלעיל, עליכם להעביר אותם אל מי שיבצע תרגום באופן מקצועי (הימנעו מלעשות זאת בעצמכם אם אתם דוברי השפה). לאחר מכן תוכלו להעביר את המסמכים לשגרירות.

ירושה בגרמניה

הסתייעו בעורך דין לאורך ההליך

אתם יודעים שאנו ממליצים להסתייע בעורך דין לאורך ההליך. כעת, נסביר לכם בקצרה מדוע. ההמלצה לקבל ליווי מטעם גורם מוסמך תאפשר לכם להיות בטוחים כי ההליך מתבצע בהתאם להנחיות. אתם רוצים מן הסתם להימנע מהשקעת זמן ומאמץ בהגשת טפסים שיתגלו בסופו של דבר כלא מתאימים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת איך תוכלו לחלק צוואה שנכתבה בגרמניה. כעת, יש בידיכם את האינפורמציה, כך שעליכם רק לפנות אל עורך דין מוסמך. שיהיה בהצלחה!

ירושה בגרמניה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא