נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור מה ללמוד בתואר הראשון?

למידה אינטרנטית

בחירת התואר הראשון היא, למעשה, לא רק בחירה של תחום הלימוד לשנים הקרובות, אלא גם בחירה של תחום העיסוק בקריירה המקצועית. או לפחות כך מצופה שיהיה. בעולם בו כל האפשרויות פתוחות בפנינו, כיצד נבחר בתואר הנכון עבורנו? רמז: https://yoram.walla.co.il יעזרו לנו

 

בחירות, רבותי, בחירות!

מחקר ידוע מספר על שתי קבוצות של צרכנים, שנכנסו למכולת במטרה לקנות את השוקולד הטעים ביותר. בפני הקבוצה הראשונה עמדו שלושה סוגי שוקולדים והיה עליהם לבחור באחד האהוב עליהם ביותר. בפני הקבוצה השנייה הוצבו עשרים וארבעה סוגים, וגם הם בחרו את המועדף מבניהם.

היינו מצפים להיווכח, שהבוחרים מהקבוצה השנייה שמחו יותר בבחירה שלהם. זאת, מכיוון שהייתה להם החירות לבחור מתוך מגוון עצום את הטוב ביותר בעוד שהראשונים הוגבלו לשלושה סוגים בלבד.

אולם למרבה ההפתעה, הקבוצה הראשונה נהנתה לאין ערוך מהשוקולד שבחרו ביחס לקבוצה השנייה. החוקרים הסיקו מכך, שבבחירות שלנו אנו לא מייחסים חשיבות רק לאופציה שבחרנו, אלא גם לכל אלו שבחרנו לוותר עליהן. תחושת ההחמצה של הקבוצה השנייה הייתה עצומה ביחס לזו של הקבוצה הראשונה.

מסקנת החוקרים הייתה, שבני אדם אוהבים לבחור וטוב שניתנת להם זכות בחירה, אולם בין מספר אפשרויות מוגבל. מספר אפשרויות בחירה מוגזם לא מיטיב עם הבחירה שלנו, אלא רק עלול לגרום לנו להתחרט יותר על מה שנבחר לעשות.

הוא הדין גם ביחס לבחירת מקצוע לימודים. עלעול בשנתון הלימודים של כל אוניברסיטה בארץ, ואולי אף בשל כמה מוסדות אקדמאים בחו"ל, לא יעזור לנו בבחירה שלנו אלא רק יסיח את דעתנו ויגרום לנו להיות פחות שלמים עם הבחירה (כמובן שהדבר נכון רק ביחס לרובם של האנשים וייתכן שאתם חריגים ודווקא המבחר ייטיב עמכם).

מכיוון שכך, המלצתנו היא לעבוד באופן דו שלבי. ראשית, נבחר מספר מצומצם של חוגים אופציונאליים עבורנו. לאחר מכן, נכריע מהו החוג הרצוי מבניהם מתוך שיקולים רציונלים.

 

שלב א

איך נדע מהם החוגים האופציונליים עבורנו? כאן נכנס לתמונה חברנו יורם, https://yoram.walla.co.il. וואלה לימודים מציעים עבורנו מבדק מכווין, בו על סמך תשובותינו יוצעו לנו החוגים המתאימים ביותר עבורנו. כך, נצמצם את הבחירה מכל חוג בעולם לכמה בודדים, שכולם יכולים להתאים עבורנו.

 

שלב ב

כעת, אנו כבר בשלב בו כל האופציות טובות. ובכל זאת, כיצד נכריע? נצטרך לדרג לעצמנו את הקריטריונים הרלוונטיים לשוק העבודה: עניין, תנאים ושכר. לאחר שדירגנו את שלושת הקריטריונים, נבחן לאורם את התארים הפיינליסטים. התואר שעומד בקריטריונים החשובים ביותר עבורנו, יהיה התואר הנבחר ואותו נלמד.

 

לסיכום

בחירת תואר קריטית מאוד ויהיו לה השלכות על כל מסלול החיים שלנו. מומלץ מאוד לצמצם את האופציות בעזרת המבדק של יורם – וואלה! לימודים ולאחר מכן לבחור תואר מבין האופציות המצומצמות לפי החשיבות שאנו מייחסים לעניין, לשכר ולתנאי העבודה. בהצלחה!

 

תלמיד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים