נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתמודד עם חוב שלא שולם?

עורכת דין מצליחה

לצערנו הרב, אנשים רבים אשר מגיעים למצב של זכייה בהליך הוצאה לפועל, נתקלים בקשיים בגביית החוב אשר מגיע להם מבחינה משפטית וחוקית.

לעיתים, חייבים בהליכי הוצאה לפועל אינם יכולים לפרוע את חובם, ובמקרי קיצון אף מתחמקים מתשלום החוב מסיבות שונות.

מדובר בשאלה מורכבת, אשר נדון בה במאמר שלפניכם – איך מתמודדים עם חוב שלא שולם?

 

הליכי גביית חוב – מהם?

חוב הינו מצב של לאחר פסק דין, לאחר קבלת שטר חוב או כל אימות משפטי אשר מעיד על קיומו של חוב לזכותכם. בכדי לגבות את אותו החוב, הזוכה נדרש לפנות אל האפיקים המשפטיים השונים שקיימים לצורך גביית החוב מן החייב.

 

לשכת ההוצאה לפועל

האפיק המרכזי והנפוץ ביותר בישראל הינו לשכת ההוצאה לפועל, אשר לרוב מצריך היוועצות מקצועית עם עורך דין הוצאה לפועל. מדובר בלשכה אשר יושבת תחת רשות הגבייה והאכיפה הממשלתית, שמטרה לאכוף חיובים שונים, בדומה לזה המתואר מעלה. בין החיובים השונים ניתן למצוא חיובים מכוח פסק דין, משכונות ומשכנתאות, שעבודים ועוד.

הליך מן המניין אשר לא כלולות בו בעיות של התחמקות או אי תשלום חוב, יכלול פנייה אל לשכת ההוצאה לפועל, פתיחת תיק להליך גביית חוב בהתאם לנסיבות המקרה השונות ותשלום של החייב אל הזוכה, ובכך למעשה יפרע החוב ויסתיים התהליך.

 

אבל מה קורה אם לא שולם החוב?

כל חוב מוגדר בזמן. ישנו מועד פירעון שנקבע במסמכים השונים, בין אם מדובר בפסק דין או בחוזה משפטי מחייב. ככל שהחייב אינו פורע את חובו, לרשות הלשכה להוצאה לפועל ישנם כלים שונים אשר משמשים לאכיפת חיובים.

 

מה הזוכה יכול לעשות?

הזוכה צריך לפנות אל הלשכה לאחר חלוף מועד הפירעון, ובהתאם לתיק ינקטו מספר פעולות. באופן עקרוני, לרשות הזוכה מספר פעולות אפשריות לצורך גביית החוב שלו מן החייב.

אפשרות אחת הינה להגיש בקשה להטלת הגבלות (ככל שהתנאים לבקשה זו מתקיימים). בין המגבלות שיוטלו תהיה הגבלה של חידוש רישיון נהיגה, דרכון, קבלת צ'קים וכרטיס אשראי, ועוד. אפשרות שנייה הינה בקשה לעיקול צד ג', אשר משמש לעיקול כספים של החייב אשר נמצאים אצל צד ג', כמו בנק, חברת ביטוח וכד', ובאמצעות לפרוע את החוב. אפשרות נוספת הינה בקשה לכונס נכסים, אשר לרוב יהיה עורך דין שמתמחה בכך ויורשה לבצע פעולות בנכסים שונים של החייב לצורך מימוש החוב. אפשרות אחרת תהיה בקשה לעיקול רכב, במסגרתה יעוקל רכבו של החייב ובאמצעות מכירתו יתבצע תשלום החוב.

כל אלו ועוד אפשרויות רבות אחרות הינן פעולות של לשכת ההוצאה לפועל שמשמשות לאכיפת החוב של החייב אל מול הזוכה. כמובן שלא כל צעד מתאים לכל מקרה, וצריך לפעול בחוכמה ובתכנון בשביל להגיע לתוצאה האידיאלית של תשלום החוב, ולכן, מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה.

משקל
משקל
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא