נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד את ההבדלים בין טיפול שורש מהיר לאיטי?

פה

אנו חיים בעידן דיגיטלי בו כל הידע שאנו חפצים להיחשף אליו נמצא במרחק נגיעה מאתנו, וכל מה שנדרש ממנו הוא ללחוץ על כפתור. על מנת להגיע לידע רפואי בסיסי כמו על מהירות של טיפולי שורש, יעילותם ומקרים מסוכנים בהם חייבים לבצע אותם – אתם יכולים להיכנס לאתרים שונים ולהבין לבד. אבל חשוב להדגיש שאין בכך סמכות רפואית, אוין תחליף להתייעצות עם רופא. רוצים לדעת יותר על המהירות והיעילות של טיפולי שורש? המשיכו לקרוא!

 

טיפול שורש אפיקסטומי

טיפול שורש אפיקסטומי הוא טיפול שורש שנחשב איטי יחסית. מדובר במצב בו אדם עשה לפחות טיפול שורש אחד שלא עזר מספיק, והוא חווה כאבים. למעשה, לאותו אדם יש עדיין חלקים דלקתיים בשורש של השן או בתעלה ויש צורף בטיפול יסודי וארוך כדי לנקות את כל החלקים האלה ולהסיר אותם. טיפולי שורש מהירים הם בדרך כלל טיפולי שורש שזיהו את הצורך בטיפול בזמן, והמטופל לא דחה את מועד בטיפול.

 

טיפול שורש מקצועי ויעיל

כאשר טיפול שורש מקצועי ויעיל, אין כל כך חשיבות למהירות שלו. חשוב שתצאו בריאים ושלמים מהטיפול, ולא שהטיפול יהיה קצר. אבל חשוב להדגיש שמרפאות מקצועיות יבצעו את הטיפולים בצורה מהירה ויעילה, וגם תוכלו ליהנות מתוצאות טובות ולא לחוש כאבים יותר. חשוב שתבחרו ברופא מקצועי, ובל ברופא ששמעתם שהטיפול שלו מהיר.

 

טיפול שורש בלייזר

טיפול שורש בלייזר זה טכנולוגיה חדשנית ומהפכנית שמקצרת את ההליך, מייעלת אותו, הופכת אות ולפחות פולשני, פחות כואב ויותר מטיב. אם תאם רוצים לעבור טיפול שורש בצורה חלקה ולא תופעות לוואי, אנו ממליצים לכם על טיפול באמצעות קרני לייזר שחותכות את השן ומבצעות בה את כל השינויים הנדרשים, מבלי לבזבז זמן רב על קידוח עם מכשיר מסורתי.

 

אורך הטיפול תלוי בחומרת המצב שלכם

פרמטר נוסף שמשפיע על האורך שח טיפול השורש הוא בדרך כלל חומרת המצב שלכם. אם אתם דחיתם את טיפול השורש מסיבות שונות, או שלא ביקרתם אצל רופא שיניים כמה שנים ואז גיליתם שאתם צריכים לעשות טיפול שורש – כנראה שהמצב שלכם לא יהיה מזהיר, ואז הרופא יצטרך זמן רב כדי לסיים את הטיפול בצורה טובה ולנקות את כל החלקים הדלקתיים מהפה שלכם. אנו ממליצים לכם לנסות להימנע ממצב כזה, גם מסיבה בריאותית וגם מסיבה כלכלית – ככל שהטיפול מסובך יותר הוא בדרך כלל יעלה יותר.

 

סיכום

לסיכום, משך הזמן של טיפול השורש שלכם ייקבע על ידי מספר פרמטרים שאתם צריכים להיות מודעים אליהם – חומרת המצב, מכשור מתקדם או מסורתי, טיפול ראשון או אפיקסטומי ועוד. ככל שהמצב טוב יותר והרופא מקצועי יותר, כנראה שהטיפול לא יימשך זמן רב, וכדאי לכם שכך יהיה.

טיפול רפואי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים