נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד בישול וטבחות במקום מקצועי

טבח

כיום, אינך צריך להיות מבקר מסעדות כדי להיות מודע למה מגישים לך בצלחת במסעדה.

במהלך השנים האחרונות, המודעות לאוכל התפתחה משמעותית, יכול להיות שזה בעקבות תכניות הבישול השונות, אך תרבות האוכל התפתחה, ובהתאם

מספר האנשים שרוצים להיכנס ולהתמקצע בתחום.

אם אתם חלק מהם, המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

צרכי המטבח בעולם החדש, הינם דינאמיים ואף תובעניים. כל טבח שתעצור ותשאל יספר לך עד כמה סיזיפית יכולה להיות העבודה בתוך מטבח של מסעדה, ולכן אם תרצה להיות חלק מהעולם הזה ולהתמקצע באמת, הבישול חייב להיות חלק בלתי נפרד ממך.

ילדים רבים מודעים לרצונם להתמקצע בבישול בגיל מוקדם מאוד, כבר תוך צפייה בבישולים של אמם, אך רבים גם האנשים שמגלים זאת בגיל יחסית מאוחר. היתרון המשמעותי ביותר בתחום, הוא שאף פעם לא מאוחר מדי ללמוד אותו.

 

למה כדאי ללמוד באופן מקצועי?

לימודי בישול וטבחות בקורס הבישול של מכללת השף הם מעשיים מאוד. בסופו של דבר, ניתן לומר שהכנת אוכל היא בהחלט תחום שיכול להיקשר באומנות, אך בלימודי בישול ילמדו אתכם קודם כל לשלוט בטכניקות הכרחיות בתחום.

לדוגמא, תצטרכו ללמוד ולרכוש כישורי חיתוך בסכין, הכנת רטבים ואמולסיות שקרוב לוודאי שלא ניסיתם בבית, ילמדו אתכם כיצד לפלט דג, ועוד.

בנוסף, ילמדו אתכם את תורת חומרי הגלם ויסודות הבישול. לפני שתיגשו ללמוד בצורה מעשית כיצד להכין מנה מסוימת, תצטרכו ללמוד את התיאוריה שעומדת מאחורי המנה, מהיכן הגיעה ומי הגה אותה וכדומה. תחומים נוספים שיכול להיות ותלמדו במסגרת הלימודים – ניהול אירועים, כשרות, תברואה, מיתוג עצמי ועוד.

כמובן שבהמשך תוכשרו לפתח את היכולת הטבעית שלכם בשילוב טעמים במטבח ויצירת מנות שהן לגמרי פרי יצירתם, ולאחר מכן ברוב המקומות ייפתחו עבורכם אופציות תעסוקה בתחום, והסיכוי שלכם להשתלב במסעדות גבוהות יהיה גבוה משמעותית.

 

איזה סוג לימודים מתאימים לי?

בתי הספר השונים יודעים להציע מסלולים שונים של לימודי בישול וטבחות. כלומר, מסלולי הלימודים יהיו ברמות שונות וקשורים בתחומים שונים, ובהתאם ליכולת של התלמיד וכמובן למטרתו.

ישנם את לימודי הבישול המקצועי אשר ידע להכשיר אתכם להיות טבחים בעלי תעודה, ובהמשך שפים מקצועיים. אולם, ישנם גם לימודים קצרים יותר שמיועדים לחובבנים בתחום הבישול, אשר מחפשים להרחיב את הידע שלהם בתחום, לאו דווקא באופן מקצועי.

לסיכום, ענף הקולינריה הישראלי הינו בהחלט מגוון, ועל כן לאחר סיום הלימודים המקצועיים יוכלו בוגרי הקורס לצאת ולחפש להם עבודה בתחום ביתר קלות, ולהשתלב כטבחים מקצועיים במטבח מקצועי.

בהמשך יוכלו לצבור ניסיון מעשי בעבודה במטבחים ובסרוויס, ואף להתקדם בתפקידם. בנוסף, בעלי יכולות יזמיות וניהוליות יוכלו עם הזמן להתקדם לתפקידים ניהוליים יותר בתחום הקולינרי, כגון ניהול מזון ומשקאות, מסעדנות וניהול מטבח. אופציה נוספת הינה להקים עסק עצמאי כמו קונדיטוריה, בר או מסעדה. רוב בתי הספר יודעים להציע קורסים בתחום היזמות העסקית ומסלולים בתחום הניהול.

 

בצק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי אוכל
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא