נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד הכל על ייצור עצי חיים

יהדות

בטוחים שרובכם יודעים על אחת המצוות הגדולות שיש ביהדות – מצוות כתיבת ספר תורה. אחת המצוות של תרי"ג המצוות. ואם פעם היה מדובר בנחלתם של הציבור הדתי בלבד, כיום זה כבר משהו שהתפשט גם אל הציבור המסורתי ואפילו אל הציבור החילוני, שבוחרים להנציח את קרוביהם באמצעות כתיבת ספר תורה והכנסתו.

לייצור ספר תורה יש חוקים ברורים, לכן פנינו אל הרשקוביץ עצי חיים, שעזרו לנו להכיר את כל מה שצריך להכיר על ייצור ספרי קודש.

 

 מצווה גדולה

כפי שכבר ציינו, לכתוב ספר תורה זו מצווה גדולה והיא תקפה לכל אדם יהודי. אם ספרי תורה קטנים כולנו מכירים עוד מבית ספר, ללא שום קשר לסוג החינוך שבו התחנכנו, את ספר התורה כפי שאנו רגילים לראות בבתי כנסת, לא כולם מכירים.

ספר התורה הגדול או  מוטב לקרוא לו המגילה, נכתב על גבי קלף מסורתי, העשוי מעור של בעלי חיים.

ישנם חוקים מאוד נוקשים בכל הנוגע לאופן הכנת העור לפני הפיכתו לקלף שדברי תורה ייכתבו עליו. אחד התנאים החשובים שצריכים להתקיים כבר בשלב ההכנה, זו הכוונה של מי שמתעסק בהכנה, שהקלף ישמש לכתיבת ספר תורה.

מדובר בפרט כה חשוב, שאם אין הוא מתקיים, הקלף יהיה פסול.

 

 כתיבת הספר

ישנה כמובן, גם חשיבות גדולה לא רק לחומרים מהם עשויה המגילה, אלא גם לאופן הכתיבה – גודל אותיות שאמור להיות אחיד, כיתוב מסורתית (או בדיבור מודרני יותר, הפונט שמשתמשים בו לכתיבת ספר התורה).

בנוסף, טעויות בכתיבה פוסלות את הספר.

 

 צורת המגילה

יש הבדל בנראות בין ספר תורה כפי שנהוג במנהגים הספרדים לבין ספר תורה כפי שנהוג במנהגים אשכנזים.

ספר תורה "ספרדי" לרוב יהיה מאוחסן בתוך תיק מהודר. לעומתו, ספר תורה "אשכנזי" יהיה מגולגל על עצי חיים.

 

 מה זה עצי חיים

כידוע, ספר תורה הוא דבר קדוש, מגילת התורה קדושה אף יותר וחל איסור לגעת בקלף עצמו בזמן הקריאה.

למה? מחשש לטומאה של המגילה.

איך מתמודדים עם המגבלה, אתם שואלים? בעזרת עצי חיים. עצי חיים הם בעצם מוטות, שעליהם מגולגלת המגילה, כך שבזמן הקריאה, לקורא אין שום צורך לאחוז בקלף, אלא רק בעצי חיים.

 

 הידור ספר תורה

מדובר בספר הקדוש ביותר לעם היהודי ועל כן ישנה חשיבות גדולה גם לפאר אותו כלפי חוץ. לכן מקדישים זמן ומשקיעים בבחירת עצי חיים מהודרים, מצופים בכסף או בזהב, שמתהדרים בכתרים, באבני חן ואף ניתנים לחריטה עליהם.

 

פונים למומחים

הדרך הטובה ביותר להתאים את העיצוב החיצוני לחזון שלכם ולתקציב שלכם, היא דרך פנייה למומחים. הייעוץ, ההכוונה, האפשרויות ותיאום הציפיות – בתחום של עצי חיים או בכל דבר אחר.

ספר תורה זו מצווה גדולה המפיצה אור על כולם.

ספר תורה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים