נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד הכל על צמח הליקוריץ?

מקלות

ליקוריץ הוא צמח מרפא שאנשים משתמשים בו במשך אלפי שנים לטיפול במגוון מחלות.

למרות שלליקוריץ יש השפעות רפואיות, מחקרים מדעיים תומכים רק בחלק מהשימושים בו.

קראו את המאמר הבא כדי ללמוד הכל על צמח הליקוריץ.

 

צמח הליקוריץ – בעל שימושים רבים

בשל טעמו המתוק, ליקוריץ פופולרי גם כממתיק בסוכריות, ולעיתים היצרנים משתמשים בו בכדי להסוות טעם של תרופות. סוכריות ליקוריץ מסוימות אינן מכילות חלק כלשהו מצמח הליקוריץ, אך משתמשות בשמן אניס כחומר טעם במקום מכיוון שטעמו וריחו ​​דומה לליקוריץ. ליקוריץ זמין בצורות רבות, כולל תה צמחים, סוכריות, כמוסות של עשבים יבשים, תוסף מזון ותמצית נוזלית.

 

מה היתרונות של צמח הליקוריץ?

יש בליקוריץ יותר מ- 300 תרכובות שונות, חלקן בעלות תכונות אנטי-ויראליות ומיקרוביאליות.

לכמה מחקרים קליניים שבדקו את היתרונות הפוטנציאליים של ליקוריץ היו תוצאות מבטיחות, במיוחד בתחומים הבאים:

 

דלקת בעור וזיהום

שורש ליקוריץ עשוי לסייע בטיפול באקזמה. אקזמה היא המונח לקבוצת מחלות עור. אקזמה עלולה לגרום לגירוד, אדמומיות ודלקת.

תמצית שורש ליקוריץ עשויה להיות יעילה כנגד חיידקים שעלולים להדביק את העור, על פי מחקר שפורסם לפני מספר שנים. המחקר הראה פעילות אנטי מיקרוביאלית כנגד סטפילוקוקוס אוראוס, העלול לגרום לזיהומי עור, כמו אימפטיגו או צלוליטיס. במחקר זה השתמשו החוקרים בתמציות מעלים ושורשי הצמח.

 

אי נוחות בבטן וכיבים

מחקר נוסף מצא כי תמצית המכילה גלברידין וגלאברנה, שהם פלבנואידים הנמצאים בשורש ליקוריץ, יעילה להפגת אי נוחות בקיבה. התמצית הפחיתה בחילות, כאבי בטן וצרבת.

זיהום חיידקי הנקרא הליקובקטר פילורי עלול לגרום לכיבים פפטיים אצל אנשים מסוימים. המחקר מציע מקור אמין כי תמצית ליקוריץ עשויה לסייע בהריגת חיידקים אלו. ניסוי קליני בהתבצע בקרב 120 אנשים מצא כי תוספת של תמצית ליקוריץ לטיפול הסטנדרטי שיפרה משמעותית את הריגת החיידק.

 

צהבת מסוג C

גליציריזין, חומר פעיל שנמצא בשורש הליקוריץ, עשוי לסייע בטיפול בצהבת סוג C, נגיף המדביק את הכבד. ללא טיפול, צהבת מסוג C עלולה לגרום לדלקת ולפגיעה בכבד לטווח ארוך. חוקרים דיווחו כי גליציריזין מדגים פעילות מיקרוביאלית כנגד צהבת מסוג C בדגימות תאים ועשוי להבטיח הבטחה כטיפול עתידי לנגיף זה.

רופאים ביפן משתמשים בצורת הזרקה של גליציריזין לטיפול באנשים שיש להם הפטיטיס C כרונית שאינה מגיבה לטיפולים אחרים. תוצאות מחקרי המעבדה ביפן מצביעות על כך שחומר פעיל זה של שורש הליקוריץ עשויה להועיל לכך.

 

עששת

כמה מחקרים מראים כי ליקוריץ עשוי לעזור להרוג חיידקים בפה הגורמים לעששת. עם זאת, למרות שהוכח כי ליקוריץ מבצע פעילות אנטיבקטריאלית בסביבת המעבדה, מחקרים בבני אדם עדיין לא הוכיחו שיש לו כוח משמעותי מספיק כנגד חורים בשיניים. עם זאת, יכולתו לעכב את צמיחתם של חיידקים דרך הפה פירושה שיש לו פוטנציאל כטיפול למניעת חורים.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא