נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד הכל על קנביס רפואי לפני שמשתמשים

שמן קנאביס

בישראל הקנביס עדיין מוגדר כסם מסוכן והשימוש בו למטרות רפואיות מחייב רישיון. השימוש בקנביס למטרות רפואיות מסייע למטופלים הסובלים ממגוון רחב של בעיות רפואיות ומצבים רפואיים שונים. הקנאביס הוכח מחקרית כמסייע לרגיעה, שיפור תיאבון, שיפור מצב רוח, שיפור איכות השינה ושיפור יכולת ההתמודדות לחולים במחלות שונות. על מנת שהקנאביס ימלא את מטרותיו חשוב שהמטופלים ילמדו להשתמש בו בהתאם להתוויות ולהנחיות.

 

מינונים

רישיון לקנביס רפואי ניתן למרבית החולים במינון התחלתי של 20 גרם לשימוש חודשי ולחולים אונקולוגים במינון של 30 גרם. בהמשך עם הבנת כמות החומר הדרושה לכל חולה עשויה הכמות לעלות ל-50 גרם ואף מעבר לכך. מינון חודשי של מעל ל-100 גרם קנביס רפואי הינו נדיר והדבר נעשה רק בכפוף לאישור של מנהל בית חולים או רופא מחוזי של הקופה.

 

דרכי צריכה

גם לאחר הוצאת הרישיון וקבלת המינון ההתחלתי המטופלים צריכים ללמוד כיצד להשתמש בתרופה. באופן כללי ניתן לצרוך את הקנאביס בעישון, אידוי, אכילה ושתייה ויש הבדל באופן שהוא משפיע על המטופל בהתאם. עישון הקנאביס נפוץ מאוד והיתרון שלו הוא בכך שהוא מספק למטופל השפעה מידית ויכולת גבוהה לשלוט במינון.

 

אידוי

עם זאת לעישון עצמו, גם כאשר המטופלים מעשנים את הצמח באופן נקי וללא הוספת טבק עדיין יש השפעה שלילית על הריאות והוא אינו אפשרי לחולים רבים הסובלים מבעיות נשימה אחרות. במקרים רבים כדאי ללמוד לעשן עם מכשיר אידוי שמחמם את הקנביס בטמפרטורה נמוכה יותר ותוך הפקה של פחות תוצרי לוואי מזיקים בעת הצריכה. עוד על אידוי שמן קנאביס ראו כאן.

 

אכילה או שתייה

כאמור ניתן לצרוך את הקנביס גם באמצעות אכילה או שתייה. כפי שמטופלים רבים מגלים, יש לחומר השפעה שונה כאשר הוא פועל לאחר מעבר במערכת העיכול בהשוואה לאופן בו הוא משפיע כאשר הוא נצרך בעישון או באידוי. בדרך זו ההשפעה של החומרים הפעילים הינה איטית יותר וממושכת יותר ולכן רבים הסובלים מכאבים קשים מעדיפים ללמוד להשתמש בדרך זו.

 

מניעת מנת יתר

כאשר לומדים להשתמש בקנביס בדרך של אכילה ושתייה חשוב ללמוד כיצד להימנע ממנת יתר של החומר. מכיוון שלוקח זמן רב עד שהחולה חש את ההשפעה ומכיוון שמוצרים הללו יש טעם יותר קל להגיע לצריכה מוגזמת. על מנת שלא להגיע למצבים אלו חשוב להתחיל את הטיפולים במינונים קטנים יחסית, להמתין את הזמן הנדרש בין השימושים ולא למהר ולצרוך מעבר למותר.

 

סיכום למידה על קנביס

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בדברים שיש ללמוד על קנביס רפואי לקראת השימוש בו. כפי שציינו, חשוב ללמוד לגבי אופני הצריכה האפשריים ולהתאים את דרך הצריכה שהכי מתאים למאפייני החולה ולאופן שבו הצריכה תמקסם את היתרונות של החומר. חשוב לצרוך במידה נכונה ובהתאם למינון המוגדר, על מנת שהטיפול יועיל למטופל ולא יפגע בו.

קנביס רפואי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא