נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד השגחת כשרות בישראל?

ספר פתוח

מי הם משגיחי הכשרות? אנשים שאמונים על קום ההלכה בתחומי הכשרות בגופים שקשורים במזון.

אולי אתם מכירים את תעודת הכשרות שיש במסעדות אך למעשה כל עסק צריך לקבל כשרות אם ברצונו להיות מותאם לכל המגזרים בישראל.

מי שנותן את הכשרות זה משגיחי הכשרות – הם מגיעים אחת לכמה זמן לעסק ובוחנים את צורת העבודה או הייצור של המקום.

לפי מה המגיחים מכריעים אם המקום כשר? לפי התקנים של הרבנות הראשית לישראל או לפי כשרות יותר מהודרת במידה והמקום מעוניין בכך – כל מיני בדצי"ם.

בשביל להיות משגיח יש לעבור קורס, בשונה מהעבר שאז הרב או איש הלכתי אחר היה מחליט בנושא. כיום תוכלו למצוא ידע רב על כך באינטרנט ולמצוא את הקורס המתאים לכם.

 

מה לומדים בקורס?

  1. לומדים מגוון רחב של הלכות שקשורות לכל תחומי המזון. יש המון ידע שצריך להכיר, פלפולים ודקדוקים של הלכות שונות – הכל כדי להיות משגיח מקצועי שיודע להכריע בצורה נכונה ולא מכשיל את כל הציבור בשל בורות. את ההלכות לומדים מקיצור שולחן ערוך וספרים נוספים ויש ללמוד אותם בעל פה. לפרטים על קורס משגיחי כשרות מקצועי וטוב.
  2. לומדים את תעשיית המזון של היום – חידושים טכנולוגיים, דרכי ייצור ועוד. יש להכיר היטב את התעשייה על מנת לדעת את הטעויות הנפוצות שמתרחשות בה ואת ההיתרים שניתנים במצבים מסוימים. מדובר בהרבה ידע שיש להכיר היטב כדי להיות משגיח מקצועי
  3. לומדים על הלכות תרומות ומעשרות וכיצד הן מתקיימות בימינו.

 

איך לבחור קורס השגחת כשרות?

  1. המלצות – כדאי לכם ללכת לקורס מומלץ כי זה אומר שהוא איכותי ואחר כך יכירו בכם כמשגיחים טובים ומקצועיים.
  2. יש קורסים בכל מיני אזורים עליכם להבין מה נוח לכם מבחינת הקרבה או ההתאמה של אופי הקורס אליכם. יש בירושלים, גבעת וושינגטון, מרכז דעת ועדו.
  3. בחרו קורס שמתאים לכם מבחינת הלו"ז שלכם. כאמור יש המון קורסים ואין סיבה להתפשר על הלו"ז.
  4. בחרו קורס שמאופיין בגישה דומה לשלכם או שאתם מתחברים למי שמעביר אותו.

 

משגיח זה רב?

לא כל רב הוא משגיח ומשגיח אין בפירושו להיות רב. משגיחים בקיאים בידע הלכתי שקשור לכשרות ולא מעבר לכך. הנושאים בקורס הם – מליחה, תרומות ומעשרות, פת עכום, תהליכי ייצור כיום, מהות המשגיח, חומרי גלם, מחלל שבת, שנת שמיטה, הגעלה, ליבון, בשר וחלב וכיוצא בזה. כל ההלכות הקשורות למזון נלמדות בקורס כי מגיח מקצועי צריך להיות בקיא בהכל.

 

סיכום

המחירים נעים בין 2000 שקלים ל- 4000 שקלים – המחיר משתנה לפי כל מיני פרמטרים. עליכם לבחור קורס מומלץ ומקצועי כדי לשרת את הציבור בצורה נאמנה. יש המון מקומות וגופים שמציעים קורס זה היום לכן נשאר לכם רק לבחור.

 

איש מתפלל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים