נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לבגרויות בצורה שיטתית ונכונה?

תרגיל

בגרויות הן לא כיף גדול אך כל אחד עובר את זה, או לפחות רובינו. כיום הן מהוות שער לאקדמיה.

ברוב הפעמים מי שאין לו בגרות לא יוכל ללמוד תואר במכללות או אוניברסיטאות, במיוחד אם מדובר במקצועות נחשבים.

הקושי הגדול בבגרויות הא לא האתגר השכלי אלא האתגר הארגוני – כיוון שיש כל כך הרבה מבחנים במועד קצר צריך לדעת איך להתארגן לזה בצורה טובה.

אם אתם לא ממש אנשים מאורגנים – הגעתם לכתבה הנכונה.

אנחנו נעזור לכם לעשות סדר בכל מה שנוגע לשיטות למידה, דרכי למידה ובעצם בכל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים ללמוד לבגרויות. בואו נתחיל!

 

דאגו לאסוף את החומר מראש

אולי זה נשמע מובן מאליו אבל הצרה השכיחה ביותר בתקופת הבגרויות היא שחסר לכם חומר או שאין לכם חומר בכלל. אל תבקשו מאנשים לצלם מחברות שלושה ימים לפני הבגרות כי אז הם לא יתנו לכם משום שהם לומדים מהמחברות – דאגו לזה חודש מראש, כן כן חודש מראש. כמו כן, אספו כל תצלום, מבחן ושביב מידע שיעזור לכם. למידע על פתרונות לבגרויות.

 

קבוצת למידה או לבד?

חשבו איזה טיפוס אתם – לומדים ביחד או לבד? רוב האנשים נהנים מלמידה משותפת, וגם מי שלומד לבד יש רגעים שאחרים יכולים לעזור לו. עשו את מה שטוב לכם כי זה ממש יכול להכריע את הצלחת הלמידה שלכם.

 

סדרו את הלמידה

תכינו לו"ז מסודר של זמני הלמידה שלכם לכל מבחן. חלקו את הנושאים לכל מבחן לפי ימים כך שתספיקו לעבור על הכל או על מה שחשוב. אם יש לכם יום או יומיים ללמוד למבחן תאלצו לבחור ללמוד רק את הדברים הקריטיים, אל תתפתו לנסות לעבור על הכל כי "תפסת מרובה לא תפסת".

 

בחנו את עצמכם

לא מספיק רק לקרוא חומר, נסו לבחון את עצמכם לאחר שסיימתם נושא. בקשו שמשהו שישאל אתכם שאלות מהדף ותראו אם אתם עונים נכון – רק אז תדעו שסיימתם ללמוד את הנושא.

 

קיצורים

צרו לעצמכם קיצורים שיעזרו לכם לזכור את מה שחשוב. זה עוזר מאוד עוזר, הנה כמה דוגמאות –  ראשי תיבות, מילים נרדפות, מילים שכנות, משהו אישי שקשור למושג אותו אתם רוצים לזכור ועוד.

 

מבחנים משנים קודמות

הדרך הטובה ביותר ללמוד לבגרויות היא לתרגל מבחנים משנים קודמות. אין קיצורי דרך – רק אם תעשו מבחן, תעמדו בלחץ הזמן ולא תשתמשו בחומר כשתענו על השאלות תוכלו להגיע באמת מוכנים למבחן.

 

סיכום

בין אם אתם בתיכון ובין אם אתם משלימים בגרויות, כדאי שתלמדו כיצד ללמוד נכון. צריך לארגן את הזמן, להתמיד, לתרגל מבחנים ולבצע כל פעולה שתקדם אתכם. אם תיישמו את העצות לעיל אתם תצליחו באופן ודאי – אז קדימה לעבודה!

 

תלמידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא