נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד להיות הנדסאי אדריכלות נוף

פועלים

מהדף אל המציאות

מקצוע אדריכלות הנוף הפך למבוקש בעשורים האחרונים. מקצוע המשלב בין מחשבה אנליטית ותכנון, לבין יצירתיות ודמיון פתח דלת לכל אותם האנשים שאוהבים הנדסה ויצירתיות. באמצעות שני הדברים המנוגדים לכאורה, רבים מצאו את עצמם מתאימים כך שהביקוש וגם הרווח עולה עם השנים.

 

שילוב של שניים

לימודי הנדסאי אדריכלות נוף משלב בין לימודי הנדסאים לבין לימודי עיצוב ואומנות. לאור התקדמות הטכנולוגיה, רמת החיים והתפתחות הבנייה, יש צורך גדול באדריכלי נוף אשר ישמרו את הסביבה הקיימת מבלי לוותר על דרישות הפרויקט וצרכי הלקוח. וזו מטרתם של אדריכלי הנוף – להנדס את הטבע ולהתאים את הצרכים של הלקוח למרחב, מבלי לפגוע באיזון בין הסביבה לאדם.

 

על התואר

תואר באדריכלות נוף מתעסק בעיקר במרחב הציבורי ולא בבתים או במבנים פרטיים. לרוב אדריכלי נוף יעסקו בתכנון ופיתוח של הסביבה הבנויה והפתוחה בשכונות מגורים, אזורי נופש ובילוי, אזורי מסחר ומבני ציבור, וכן שטחים ונוף במרחב הפתוח כמו שמורות טבע, פארקים, וכדו'.

 

זמן הלימוד וקבלת התעודה

לימודי התואר נמשכים בין שלוש לארבע שנים, תלוי במסלול הנבחר של כל סטודנט. ישנם סטודנטים שמשלבים בין העבודה ללימודי הערב כך שהתואר שלהם ייקח זמן רב יותר לעומת סטודנטים אחרים. עם סיום התואר מקבלים דיפלומת הנדסאי אדריכלות נוף, תיק עבודות ודלת כניסה לשוק העבודה.

 

לימודי התואר

במהלך שנות התואר הסטודנטים רוכשים את היסודות לתכנון ופיתוח של מבנים בסביבה ונחשפים לתחומי לימוד שונים ומגוונים. ביניהם הטבע והמרחב, עיצוב, תיאוריה והיסטוריה של אדריכלות הנוף. הם לומדים על תורת האמנות, שרטוט ומדידה, ועוד נושאים אשר יעזרו להם בהמשך הדרך. בנוסף, בסיום לימודיהם הסטודנטים נדרשים להציג פרויקט גמר אשר משקף את מה שלמדו במהלך התואר.

 

תנאי הקבלה

התנאים משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו. ברוב המכללות והאוניברסיטאות הדרישה היא תעודת בגרות מלאה, ציונים חיוביים בשלושה מקצועות או פסיכומטרי וראיון אישי. חלק מהמוסדות מבקשים גם תיק עבודות איכותי אשר מציג את רמת הידע והכישרון של המועמד. גם באמצעות מכינה קדם אקדמית אפשר להיכנס ללימודי התואר.

 

שכר הלימוד

במכללות ובאקדמיות יש תקצוב של שכר הלימוד ע"י המהט כך ששכר הלימודים נע בין 8,000 ל- 12,000 שקלים לשנת לימוד. ישנן מלגות רבות והטבות שמגיעות לחיילים משוחררים, או למלגאים המגישים בקשה ומקבלים הנחה ע"פ החלטת המכללה.

 

מה הלאה?

תואר באדריכלות הנוף פותח מגוון של הזדמנויות. בוגרי הלימודים יוכלו לעבוד בתור שכירים במשרדים העוסקים בתחום, לפתוח עסק משלהם או לעבוד אצל משרדי אדריכלים או חברות פרטיות כהנדסאי אדריכלות נוף.

 

ללמוד ולהשפיע

אדריכל הנוף מתכנן מעצב ומפתח את הסביבה, הוא משפיע על המרחב הסובב אותנו ועל הטבע בהווה ובעתיד. לימודי התואר מספקים את כל מה שצריך כדי לצאת מהמכללה, להיכנס לשוק העבודה  ולעשות את העבודה הזו על הצד הטוב ביותר, לפרוח ולהפריח את השממה.

שרטוטים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא