נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד להיות סוכן ביטוח ועד כמה זה מורכב

שעון ומטבעות

סוכן ביטוח נחשב לאחד המקצועות היציבים ביותר בשוק.

למרות התקדמות הטכנולוגיות והעובדה שכיום הכל נגיש ופתוח לציבור הרחב, עדין מרבית האוכלוסייה מעדיפה לבחור באיש מקצוע שינהל את התחום הזה ובצדק.

 

למה צריך בכלל סוכן ביטוח

הצורך בסוכן ביטוח מתחלק לשניים. הסיבה הראשונה הינה הסיבה הכלכלית. בשוק ישנו מגוון רחב מאוד של ביטוחים, בכל התחומים. ישנם ביטוחים שהם חובה (כמו ביטוח חובה לרכב או ביטוח פנסיוני) וישנם גם ביטוחים שהם אופציונליים אך חשוב להשקיע בהם בשלבים שונים של החיים (כמו ביטוח בריאות וביטוח חיים).

סוכן הביטוח יודע לבדוק בצורה מעמיקה האם קיים אצלכם כפל ביטוחי, להתאים לכם את הפוליסות המתאימות לכם ביותר בהתאם לסטאטוס האישי והבריאותי שלכם וגם לספק לכם את המחיר המשתלם ביותר.

הסיבה השנייה לעבודה עם סוכן ביטוח הינה העובדה שבעת הצורך, לתביעות שהוגשו באמצעות סוכן ביטוח היה סיכוי טוב יותר להתקבל ולהעניק את הפיצוי שמגיע.

 

הבחינות

כדי להיות סוכן ביטוח חובה לעבור מספר בחינות של משרד האוצר והרשות לניירות ערך. ללא מעבר של כלל הבחינות לא ניתן לקבל את רישיון סוכן הביטוח. בתוך רשימת הבחינות ישנן בחינות מקצועיות ברמות שונות וכן בחינות יסוד. לא ניתן להיבחן בכל הבחינות באותו המועד, חובה לסיים ראשית את בחינות היסוד, לאחר מכן מקצועיות א' ולבסוף למי שנדרש את מקצועיות ב'.

 

החומר לבחינה

החומר לבחינה מתעדכן בכל שנה בהתאם לתקנות המשתנות ומפורסם באתר של הרשות לניירות ערך, כך שברמת העיקרון ניתן ללמוד לכלל המבחנים הללו באופן עצמאי.

 

לימוד מקצועי

למרות האמור בפסקה הקודמת, ניתן להירשם ללימודי ביטוח במכללות רבות ושונות ברחבי הארץ. סוג הלימודים במכללות השונות מתחלק לשניים. האפשרות הראשונה הינה לימודי תואר ביטוח. הלימודים הללו כוללים נמשכים בדרך כלל 3 שנים וכוללים בתוכם בנוסף למקצועות הקשורים בביטוחים גם תחומים שונים כמו סטטיסטיקה, משפטים, ניהול סיכונים ושוק ההון.

האפשרות השנייה הינה לימודי תעודה או לימודי קורסים. בדרך כלל לימודים מהסוג הינם ממוקדים יותר וספציפיים לסוג מסוים של ביטוחים.

בכל מקרה בסוף כל אחד מהמסלולים יש להיבחן בבחינות הלשכה. לימודי תואר ובמקרים מסוימים גם לימודי תעודה (יש לבדוק מול הרשות לניירות ערך) מעניקים פטורים ממבחני מקצועות הבסיס.

 

שילוב עם עבודה

במקרים רבים, אנשים בוחרים לוותר על לימודים במכללות ולבחור בלמידה עצמאית בשל הצורך להמשיך לעבוד. אך, חשוב לציין שמרבית המכללות מקיימות את מגוון המסלולים שלהן באופן המאפשר המשך עבודה ולמידה במקביל.

היתרון בלימודים במוסדות אקדמאיים מגיע מהעובדה שבמוסדות הללו קיימים מרצים אשר מכירים את החומר הנדרש לאורכו ולרוחבו, הם מכירים את התקנות החדשות וגם את אופי השאלות עצמן ולכן יוכלו לספק לכם הכנה טובה לבחינות.

 

תעסוקה

לאחר קבלת רישיון סוכן הביטוח תוכלו לעבוד בתור שכירים בחברות הביטוח השונות או לפתוח חברה משלכם. חברה מהסוג הינה Hommi המתמחה בביטוחי דירה וניתן להתרשם ממנה (גם לצורך קבלת ביטוח וגם לצורך עבודה בה) באתר האינטרנט שלהם https://www.hommie.co.il.

והכי חשוב שיהיה בהצלחה!

 

ביטוחים שונים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי מקצוע
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא