נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד להרכיב מקלחונים בבית

כלים להרכבה

כל בית צריך מקלחון. זהו אלמנט מושלם לרחצה מהירה, שלא תופס הרבה מקום, גם בחדר רחצה קטן, אבל מאפשר גם ליצור גבולות, סדר ואסתטיקה בחדר הכי נקי בבית.

אז אם אתם חושבים לקנות מקלחון, אבל רוצים לנסות להתקין אותו לבד – מה צריך לעשות?

 

מקלחון יוקרתי, או פשוט?

אתם יכולים לבחור מקלחון פשוט, מוכן מהחנות, במחיר שווה לכל כיס, או מקלחון שחור, אלגנטי ומעוצב, במראה יוקרתי, שיתפוס לכם קיר של בחדר הרחצה ויספק לכם אפשרות רחצה מפנקת במיוחד.

בכל מקרה, זהו פריט לא זול במיוחד, אשר, אם יש לכם קצת גישה לתחום הטכני, כמה כלי עבודה והרבה סבלנות, אתם יכולים לנסות להתקין אותו בכוחות עצמכם.

למעשה, כיום אפשר אפילו לרכוש מקלחון משומש, במחיר נוח ולהתקין אותו בעצמכם, אם זה מה שמתאים לכם. אבל כדי שתבצעו את העבודה כמו שצריך, יש להקפיד על כמה שלבים:

 

בחירת מקלחון מתאים והכנת השטח להתקנה

עוד לפני שבוחרים מקלחון, צריך לבדוק את השטח: לבצע מדידות, לבדוק מה ניצב קרוב למקלחון – אם יש לכם ארון חדר רחצה, למשל, כדאי לוודא כי המקלחון לא יהיה צמוד אליו.

יש לתכנן ניקוז מתאים, להתקין אגנית, או ליצור שיפוע ברצפה וגם לוודא שקיים חיבור תקין של מים במקום.

אז אפשר לבחור את צורת המקלחון, את הגודל הרצוי, את צורת הפתיחה המתאימה לצורת חדר הרחצה ולוודא כי הבחירה שלכם מתאימה לתנאים הקיימים בחדר.

 

שלבי ההתקנה של מקלחון בחדר הרחצה

השלב הראשון שיש לבצע הוא התקנה של פרופיל אלומיניום מתאים.

דפנות ודלתות של מקלחונים עשויות זכוכית, אותה יש לקבע היטב ובזהירות רבה לתוך פרופיל אלומיניום מתאים (מסגרת שמחזיקה את הזכוכית).

את הפרופילים הללו, יש לקבע היטב באמצעות דיבלים וברגים אל הרצפה ואל הקירות – לפני התקנת הזכוכית. לאחר התקנת המסגרת הראשונית, אפשר לחבר את יתר חלקי המסגרת.

השלב הבא הוא שלב האיטום של המקלחון. מניעת יציאה של מים היא אחת המטרות העיקריות להתקנת מקלחון בחדר הרחצה ולכן יש לוודא כי הוא עומד בתפקידו החשוב – להשאיר אטום.

לצורך כך יש למרוח חומרי איטום, כמו סיליקון למשל, על פרופיל האלומיניום, לפני שמצמידים אותו לרצפה ולקיר וכן לוודא אטימה טובה בין דופן ודלתות המקלחון לבין הפרופיל.

ניתן להשתמש באטמי גומי לצורך העניין, אך חשוב לחזק את האיטום באמצעות חומר איטום מתאים.

 

לסיום – בדיקות תקינות

בתום עבודת ההתקנה, יש להמתין לייבוש חומרי האיטום בהתאם להוראות היצרן ולאחר מכן לבצע בדיקה, כדי לראות אם המקלחון פועל כראוי, אם הדלתות נעות על הצירים, או על המסילה כמו שצריך, אם המקלחון נסגר בצורה הרמטית ואם האיטום אפקטיבי ומצליח למנוע בריחה של מים החוצה.

אם כל הבדיקות עברו בשלום – מזל טוב! יש לכם מקלחון תקין ושימושי!

 

מקלחון בתוך אמבטיה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי אינסטלציה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא