נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד להתנהל נכון בזמן לידה?

תינוק

אחרי ששמעת את כולם אומרים לך – " אל תדאגי, את כבר תדעי מתי את צריכה ללכת לבית חולים" אז הנה הרגע הזה הגיע. את מרגישה שהתינוק או התינוקת שלך בבטן מתחילים לזוז בקצב קצת אחר, את יותר נכנסת לשירותים, הכאבים שאת מרגישה כעת, הם כנראה צירים ובכלל ההרגשה הכללית שלך, זאת שכולם סיפרו לך שאי אפשר באמת להסביר אותה, הגיעה ואיתה גם ההבנה שזהו הרגע להתפנות לבית החולים.

 

חדר לידה

יש רגע מאוד קסום שהוא שייך רק לך וזה הרגע שבו את מבינה שאת תכף עומדת להוליד לעולם את יצר הבריאה, יצירת המופת שלך. ואת מסתכלת על עצמך ואומרת לעצמך – "זהו, עכשיו הולכים לעשות את זה" ואז בן/בת זוגך או מלווה אחר שלך, מסתכל לך ישר בעיניים מתרגשות, אוחז לך את היד ושניכם מגיעים לבית החולים. זהו שלב מאוד מיוחד, הרגעים שלפני.

מהרגע שאת נכנסת לחדר לידה יחד עם המלווה שלך אחרי שהיית בקורס הכנה לילדה, את כבר יודעת פחות או יותר מה הולך לקרות. דבר ראשון – בדיקה כדי לבדוק באיזו פתיחה את נמצאת.

 

עם או בלי אפידורל

בהנחה שאת נמצאת עדיין בשלב האפידורל, המיילדת או הרופאה יציעו לך לקחת אפידורל. כמובן שאת לא חייבת יש עזרים אחרים יכולים להקל על כאב הצירים. חשוב לציין כי בשלב הצירים הכואבים את לא באמת חושבת ויכול מאוד להיות שתתעצבני או תצעקי, אל תרגישי לא נעים, בבקשה, כולם בחדר לידה מבינים אותך. רק אל תשכחי שכל הצוות הרפואי בחדר לידה, בעדך ולא נגדך! ולכן כל דבר שלא נראה לך או שאת לא רוצה, תדברי אל תתעצבני.

אם החלטת לקחת אפידורל, קחי בחשבון שיש לך כמה דקות לנוח, שזה מאוד חשוב כי כל הרגעים שלפני שהיית מתוחה עכשיו תוכלי להירגע ולצבור כוחות לקראת שלב הלחיצות. אם החלטת לא לקחת אפידורל זה בדיוק הזמן של המלווה שלך לתמוך בך באופן מעשי. למעשה ברגעים אלו הכל הולך, מגבת חמה על הגב, תנועות סיבוביות על כדור פיזיו, חצי עמידה כאשר זרועות שלך נשענות על המיטה – ובכלל כל דבר שמרגיע אותך וטוב לך איתו.

זכרי – הכי חשוב זה לנשום ולזכור שתכף את תפגשי את התינוק או התינוקת המושלמים שלך, סוף סוף אחרי תשעה חודשים של סערת רגשות ותחושות שלא חווית בשום תקופה בחייך, מגיעים לסופם עם המתנה המושלמת שייחלת לה.

 

לסיכום

כל אחת חווה לידה אחרת ולכן גם כשאת מגיעה לחדר לידה ולא משנה באיזה בית חולים החלטת ללדת, כולם רואים אותך, כולם מבינים אותך ולכן כל דבר שלא מסתדר לך, תשאלי, ואם את לא מבינה משהו, תשאלי שוב כולם שם בצד שלך. זאת הסיבה שבגללה כדאי להגיע לתימור נמדר כדי לעשות קורס הכנה ללידה שיכין אותך לכל התרחישים בחדר לידה ואיך לעבור את הלידה.

חודש תשיעי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא