נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לימודים לחרדים במקצעות הקודש

סיום קורס

הצורך בלימוד מקצוע עבור בני תורה

אברכים רבים, בקרב הציבור החרדי ואף הדתי, שבחרו להקדיש את חייהם ללימוד תורה ועיסוק בתחומים תורניים, נתקלים לא אחת בבעיה, כיצד יוכלו לפרנס את משפחותיהם לצד אורח החיים המשמעותי בו בחרו?

בספרות ההלכתית והתורנית משבחים את אותם אנשי מעלה שבחרו לשקוע בלימוד תורה, ו"כוללים" רבים מעניקים מלגות ייחודיות לאברכים, אך לעיתים רבות לא די במלגה הצנועה אותה מקבלים האברכים, והם מחפשים דרכים נוספות ליצירת הכנסה מכובדת. כזו, שלא תוציא אותם מאורח החיים התורני בו בחרו.

בדיוק לשם כך, הוקמו בשנים האחרונות מגוון מוסדות ומכללות, המעניקים הכשרה מקצועית במספר רב של מקצועות בעלי זיקה תורנית והלכתית. מוסדות אלו, מכשירים את התלמידים באמצעות מורים מקצועיים ומעניקים להם כלים פרקטיים לצורך עבודתם העתידית. בנוסף, בסוף להכשרה מוענקת לתלמידים תעודת הסמכה, כזו המוכרת על ידי מגוון מקומות התעסוקה העתידיים של אותם תלמידים.

אך, באלו מוסדות מומלץ ללמוד? מהם המוסדות שיעניקו לתלמידים את הכלים המתאימים ביותר לעולם התעסוקה? בדיוק לשם כך, הכנו לכם רשימה מסודרת מוסדות מומלצים ללמידת מקצועות הקודש.

 

המכללות המומלצות

לומדים – אקדמיה תורנית

אחת המכללות הטובות ביותר בתחום לימודי הקודש, היא: "לומדים- אקדמיה תורנית". במכללה זו, תקבלו כבר בעת ההרשמה, ייעוץ על המקצוע התורני שיתאים ליכולות ולנסיבות החיים שלכם. לאחר ביצוע ההרשמה וההחלטה על סוג ההכשרה אותה תעברו, תוכלו אף לקבל מלגת לימודים בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם. המכללה, מעניקה בנוסף ללומדים כלי עבודה וערכות טכניות לצורך ביצוע ההכשרה והלימודים.

מספר ההכשרות המקצועיות רב ומגוון. החל מקורס עריכת חופה וקידושין, השגחת כשרות וכתיבת סת"ם, וכלה בקורס שחיטה וניקור.

 

מכון עליה

מכון נוסף בו ניתן ללמוד בצורה איכותית ומקצועית. הוא "מכון עליה". מכון זה, בדומה ל"לומדים", מציע לאברכים ובני תורה, מגוון רחב של הכשרות במקצועות קודש. לאחרונה, נוסף קורס "טוענים רבניים" לרשימת ההכשרות אותן ניתן לעבור.

המכון מעניק ללומדים סל הטבות, דוגמת מלגות מיוחדות לאברכים וכלי מקצוע טכניים לצורך ההכשרה. המכון נותן אפשרות לעבור את הקורס אליו נרשמתם מספר פעמים בחינם, במידה ולא הרגשתם בטוחים די הצורך במקצועיות שלכם לאחר סבב אחד של הקורס.

בנוסף, מתוך מודעות לרצונם של תלמידי המכון להשתלב בשוק העבודה, מרכז המכון בצורה מסודרת הצעות עבודה המגיעות אליו ממקורות שונים, ודואג לשדך בין הצעות העבודה לבוגרי הקורסים השונים המועברים במכון.

 

לסיכום

אין ספק כי היציאה לשוק העבודה, והעיסוק בפרנסה, הוא תהליך מורכב עבור יושבי בית המדרש. אך אין ספק, כי בעזרתם של המכונים שהומלצו במאמר זה, התהליך יהפוך לפשוט ונעים יותר. באמצעות המורים המקצועיים, המלגות, אפשרויות התעסוקה והייעוץ, תוכלו לייצר לעצמכם פרנסה מכובדת ובעלת זיקה חזקה ללימוד שלכם.

 

אנשים מתפללים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי מקצוע
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא