נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לנהל תביעה מול ביטוח לאומי?

פטיש

כאשר אנשים מתמודדים עם כל מיני מצבים רפואיים שונים, בין אם מחלות קשות, תאונות או פגיעות אחרות, נכנסת לתמונה גם ההתמודדות עם תביעה מול ביטוח לאומי. הכוונה בתביעה מול ביטוח לאומי, זו קביעת אחוזי נכות וקבלת קצבה והטבות סיוע נוספות שנועדו להקל על אורח החיים של אדם המתמודד עם הקשיים האלו. חשוב מאוד להכיר את התהליך ולדעת איך להתנהל נכון בהגשת התביעה לביטוח לאומי.

 

למי זה רלוונטי?

מצבים בהם יהיה רלוונטי להגיש את התביעה לביטוח לאומי, אלו תאונות אישיות, תאונות עבודה, או אנשים אשר מתמודדים עם מחלות כמו סרטן, מחלות לב, מחלת כליות, מחלות דם, פרקינסון, ועוד המון. תוכלו לחפש ולחקור על פיברומיאלגיה וביטוח לאומי או מחלות נוספות בהקשר לביטוח לאומי, ולברר את הזכויות שלכם באופן ספציפי למה שאתם עוברים.

 

בדיקה על ידי ועדה רפואית

לפני הגשת התביעה, צריך לפנות ללשכת הבריאות באזור שלכם ולקבל זימון ולהיבדק מול הועדה הרפואית. בוועדה הרפואית תצטרכו להציג את המקרה שלכם, יחד עם כל המסמכים המפרטים את מצבכם הרפואי וכל מה שנלווה לו, הוועדה תבחן את המקרה ותקבע לכם אחוזי נכות מותאמים שיקבעו את הזכאויות שלכם ויאפשר לכם להגיש את התביעה.

 

ועדה רפואית עררים

במידה והחלטת הוועדה הרפואית לא נראית לכם צודקת ומתאימה למה שמגיע לכם, אתם יכולים להגיש ערר על ההחלטה של הוועדה. שימו לב שגם ביטוח לאומי עצמו יכול להגיש ערעור על החלטת הוועדה בכדי לבחון את המקרה שלכם מחדש. את הערעור תצטרכו להגיש תוך שישים ימים מהיום בו קיבלתם את קביעתה של הוועדה הרפואית.

 

הגשת התביעה לביטוח לאומי

את הגשת התביעה תוכלו לעשות באזור המגורים שלכם, תצטרכו לצרף את כל המסמכים הנדרשים על פי החוק בצורה מסודרת ויסודית. פקיד התביעות בסניף יבדוק את התביעה שלכם, יוודא שיש לכם את כל המסמכים, שנבדקתם כבר מול הוועדה הרפואית ושאתם עונים על כל תנאי הזכאות להגשת התביעה.

 

איך למלא את התביעה

ישנו טופס מרכזי שתצטרכו למלא בצירוף המסמכים הרלוונטיים, תוכלו למלא ולהגיש את התביעה באופן מקוון, ידני ובשיחה בדואר או בפקס, או דרך פקיד בסניף באזור המגורים שלכם. בנוסף תוכלו להיעזר טלפונית במוקדי שירות, שם ינחו אתכם ויעזרו לכם למלא את כל הפרטים ולצרף את כל המסמכים שצריך.

 

מסמכים נלווים

שימו לב שיש סוגי תביעות שונות, וכל מצב מצריך מסמכים שונים התואמים את המקרה הספציפי שלו. תביעה מול ביטוח לאומי הינה דבר גדול ומורכב שמשלב הרבה פרטים ובירוקרטיה, ומומלץ לעשות את זה רק לאחר שעשיתם בדיקה יסודית של מה הם הדברים הרלוונטיים שתצטרכו עבור המקרה שלכם.

 

ניתן לקבל עזרה

הדרך הטובה ביותר לנהל תביעה מול ביטוח לאומי, היא בקבלת עזרה מאנשי מקצוע שקיימים בדיוק בשביל המקרים האלו. יש כל כך הרבה פרטים שקל לפספס, ובעזרת האנשים המקצועיים עם הניסיון והנכונות לעזור, תוכלו לעשות את בצורה הטובה ביותר.

איש קורא

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא