נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד לעשות טיפול שורש בצורה חוקית בישראל

פסיקה

טיפול שורש הוא אחת הפרוצדורות הרפואיות המקובלות ביותר בישראל. לאור העובדה כי רבים צריכים אותו, אצל חלקם מתעוררת התהייה – מי מוסמך לעשות לי אותו? אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות ולהסביר כיום בישראל כיצד לומדים המומחים לבצע טיפול שורש בצורה טובה ומקצועית, כך שתדעו לסמוך על מי שמבצע בעבורכם את טיפול השורש.

 

מי רשאי לבצע טיפול שורש

טיפול שורש רשאי לבצע כל רופא שיניים מוסמך. במהלך לימודי רפואת השיניים, הרופא לומד בין היתר כיצד לבצע טיפול שורש, כך שיוכל לבצע בעבור מטופליו טיפול חשוב זה. אולם, אין זה אומר כי היה דגש רב בלימודי הרפואה על טיפול שורש כך שניתן לומר שמבחינה חוקית כל רופאי השיניים מורשים לבצע את טיפול השורש אך אין זה אומר שהם מומחים בטיפול שורש

 

ההבדל בין רופא מורשה לרופא מומחה

כפי שאמרנו,, רופא מורשה זה רופא שמבחינה חוקית עבר את לימודי רפואת השיניים וקיבל אסמכתה לביצוע טיפולי שורש. מנגד, רופא מומחה המשיך בהתמחות ספציפית למספר שנים והוציא תואר רופא מומחה בתום מסוים. לכן, ניתן להבין מכך, שלא כל הרופאים בצעו התמחות בטיפולי שורש אך כמובן שיש רופאים בארץ שמתמחים בתחום זה

 

כיצד הופכים לרופא מומחה

המשימה להיות רופא מומחה אינה פשוטה ועל הרופא לבצע שלבים רבים. ראשית, במהלך ההתמחות על הרופא לשים דגש על תחום מסוים. הרופא ילמד תחום זה בצורה הרבה יותר מעמיקה מזו שלמד בבית הספר לרפואת השיניים. במהלך שלב הלמידה הרופא יצבור כמובן ניסיון בתחום הספציפי, במקרה שלנו הרופא יבצע טיפולי שורש רבים.

ההתמחות הזו צריכה להילמד במוסד אקדמי מוכר. בישראל ניתן ללמוד זאת בירושלים (הדסה עין כרם) או בתל אביב, בבית חולים הרמב"ם בחיפה או בתל השומר. גם לאחר שהרופא מסיים את לימודיו התהליך לא נגמר – עליו לבצע מבחנים שמוציא משרד הבריאות שבסופם יקבל את המומחיות בטיפולי שורש.

 

מדוע רצוי לבחור ברופא מומחה

כפי שניתן לראות, הרופא המומחה השקיע שנים בלימודים בהם הוא מתמחה, כך שסיכויי הצלחת הטיפול עולים בהתאם. כמובן שרופא מומחה ימשיך ויקרא על מחקרים חדשים בתחום כדי להתמקצע ככל שעוברות השנים. כך, שטיפול אצל רופא מומחה יהיה גם יותר יעיל מבחינת השיטות.

 

ידיעה כי מדובר על רופא מומחה

בדרך כלל רופא מומחה יתלה את התעודה על הקיר שלו, זאת משום שהיא מקור לגאווה. אולם, תוכלו גם לבקש לראותה, וכמובן שהוא יסכים.

לסיכום, כדי לבצע טיפול שורש עליכם לפנות אל רופא מורשה או אל רופא מומחה. כמובן כי העדיפות תהא על רופא מומחה שיבצע את הטיפול בצורה המקצועית ביותר ובצורה היעילה ביותר, כך שתוכלו להרגיש הקלה בכאבים.

רופא ושן

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא