נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד מידע חדש מסיכומי ספרים?

קריאת ספר

סיכומי ספרים עוזרים לנו לקלוט מידע חדש תוך זמן קצר, בקלות ובנוחות. המשפטים, העקרונות והדברים החשובים באמת שיש בכל הכתוב בספר עוזרים לנו להפנים את המידע בצורה טובה יותר ולאורך זמן. הם שיטת הלמידה האפקטיבית והמאורגנת ביותר שבעזרתה אנחנו יכולים לאסוף מידע על כל נושא שאנחנו מעוניינים לדעת. ללמוד מידע חדש זה לפעמים קשה ואנחנו לא תמיד זוכרים את מה שקראנו.

 

איך ללמוד מידע חדש מסיכומי ספרים?

אנחנו לומדים מידע חדש בקלות יותר על ידי סיכומי ספרים. בעזרת ציון נקודות ומשפטי מפתח קצרים וברורים שמסכמים את הנושא שאותו אנחנו רוצים או צריכים לדעת, אנחנו זוכרים את המידע החשוב ביותר, וכך יכולים לחבר את הנקודות יחד ולהיזכר בסיפור השלם. כדי לעשות זאת יש שלוש אופציות לאיסוף וזיכרון של מידע .

 

אופציה ראשונה: מרכוז מידע תחת כותרות

סיכומי ספרים יכולים להתבצע בעזרת כותרות שמתבססות על המידע שאנחנו קוראים ולכן, האופציה הראשונה היא למרכז את המידע הרלוונטי ביותר תחת כותרות ברורות של נושאים ותתי נושאים ולארגן את המידע בצורה שתגרום לנו לזכור את המידע על פיהם.

 

אופציה שנייה: סיכום המידע בעזרת שאלות

האופציה השנייה היא לסכם את המידע תחת שאלות בנויות מראש שעולות לנו במהלך הקריאה ולענות עליהן תשובות מהספר. לדוגמא, נניח שאתם רוצים ללמוד מידע חדש על פסיכולוגיה והתנהגות ובצורה ספציפית יותר על הרגלים.

השאלה שנשאל היא : איך נוצרים אצלנו הרגלים? או איך להיפטר מהרגלים שליליים? ולפי השאלה ששאלנו נחפש את המידע בספר ונענה.

 

אופציה שלישית: להיעזר בסיכומים מוכנים

כיום, בעזרת הטכנולוגיה והמידע הרחב שקיים לנו ברשת, אנחנו נחשפים למידע רב שנגיש לנו באופן מוחלט על ידי כפתורי לחיצה ולפיכך, יש אתרי אינטרנט שיש בהם סיכומי ספרים מוכנים בכל נושא ותחום שרק תוכלו לחשוב עליו. סיכומים מוכנים הם סיכומים שנכתבו מראש ומופיעים תחת כל קטגוריה או נושא כך שמה שנותר לנו לעשות היא פשוט לחפש את הנושא שאנחנו רוצים לדעת תחת הכותרת סיכומי ספרים. למשל, ניהול ועסקים – סיכומי ספרים. בגלל שסיכומי הספרים האלו נכתבו מראש ולנו נותר רק לקרוא אותם, זה חוסך לנו זמן של כתיבת הסיכום, מה שאומר שאנחנו צריכים רק לשנן.

 

סיכומי ספרים – איך ניתן ללמוד מהם?

בזכות סיכומי ספרים שניתנים לנו בהישג יד או באופן דיגיטלי, אנחנו חשופים למידע שנגיש לנו באופן יום-יומי, ועל ידי כך אנחנו יכולים לקבל ולאסוף מידע על כל תחום, עניין או נושא שרק נרצה לדעת עליו. אפשר ללמוד מספרים המון על ידי איסוף ומרכוז מידע חשוב ורלוונטי בעזרת שלוש אופציות: שאילת שאלות וחיפוש התשובות אליהן בספר, סיכום של מידע תחת כותרות על נושאים שונים בספר והיעזרות בסיכומים מוכנים מראש מהאינטרנט.

ספרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא