נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד מיינדפולנס דרך הזום ביעילות?

מכשיר טלפון

הזום הגיח לחיינו במהלך שנת 2020 ששינתה את העולם כולו ולקח לכולנו מעט זמן להתרגל לדרך החדשה שאפשרה לנו לתקשר אחד עם השני.

באותה תקופה, לימודי מיינדפולנס וקורסים נוספים הועברו למצב "המתנה".

המצב השתנה כאשר בכירים בתחום הבינו שאין ברירה, כך שבסופו של דבר, הלימודים הועברו מפרונטליים

ללימודים מרחוק, דרך הזום.

מאז ועד היום, תלמידים רבים מוצאים את עצמם תוהים לגבי למידה מרחוק של מיינדפולנס שמהווה עבורם קושי. אם גם אתם חשים כך, כדאי שתקראו את השורות הבאות, בהן נציין איך ללמוד את השיטה ביעילות דרך הזום.

 

  1. תכבו את הטלפון והמחשב

תרגול של מיינדפולנס מיטבי מתרחש כאשר המתרגל רגוע ונינוח, ללא הסחות דעת למיניהן. לעיתים, מתרגלים בוחרים להשאיר את הטלפון והמחשב שלהם על מצב צלצול כדי להיות זמינים למקרה שיהיה אירוע חירום כלשהו. בעת תרגול של מיינדפולנס, חשוב שתהיו מנותקים מכל גורם שעשוי להפריע.
אם אתם מחכים לשיחה חשובה או שאתם חוששים שמישהו קרוב ירגיש צורך להתקשר אליכם באופן דחוף בזמן התרגול, אתם יכולים לפעול בהתאם להנחיות הבאות:

  • תיידעו לפחות 2-3 אנשים שקרובים אליכם (קרבה משפחתית, שכנים או חברים) שנמצאים בקרבת מקום שאתם מתרגלים באמצעות הזום בשעה מסוימת בימים מסוימים.
  • תיידעו את האדם שעשוי להיות זקוק לכם, שיצור קשר עם אותם 2-3 אנשים שצוינו קודם לכן במידה וחל מקרה חירום.

כך תוכלו לתרגל ברוגע ובידיעה שאם יחול מקרה חירום כלשהו, יש אנשים שדואגים לכם והם ייגשו אליכם במהלך התרגול כדי ליידע אתכם.

 

  1. תתרגלו בחדר שקט

עכשיו, כשאתם יודעים שאתם לא צריכים להיות "בהיכון" על הטלפון הנייד או המחשב, חסרים לכם רק עוד 2 שלבים כדי שתוכלו ללמוד קורס מיינדפולנס בזום ביעילות.
כדי ליישם את השלב הנוכחי, אתם צריכים לתרגל את הקורס בחדר שקט.
אם יש לכם חדר כזה בבית, מצוין, פשוט תשהו בו לאורך כל התרגול. במידה ואין לכם חדר שקט בבית (אם אתם גרים עם ההורים, שותפים או כל אדם אחר), כדאי שתמצאו חלל שקט. להלן כמה אפשרויות שיכולות לעמוד לרשותכם:

  • חדר שקט בהזמנה מראש בספריה
  • השכרת חדר טיפולים וכו'

 

  1. אם אינכם לבד בבית – תיידעו את שאר הנוכחים

אם יש אנשים נוספים בבית בזמן שאתם מתרגלים, ואין לכם את היכולת מסיבה כלשהי לעבור לחדר שקט חיצוני, כדאי שתיידעו את שאר הנוכחים לגבי הלימודים שלכם.
פשוט תציינו בפניהם שיש לכם קורס מיינדפולנס דרך הזום בשעה מסוימת ביום קבוע. כך שאם הם יכולים לצאת מהבית באותו הזמן או שאולי הם יכולים להישאר אבל פשוט להתחשב בכם, זה יהיה מצוין.

אלו היו 3 השלבים ללמידת מיינדפולנס דרך הזום ביעילות.
זכרו! תרגול מיטבי מתרחש בזמן שאתם רגועים ונינוחים.

 

תרגיל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים