נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד על בטיחות במקום העבודה

אתר בנייה

בכל מקום עבודה שהוא קיים פוטנציאל סכנה. בין אם את/ה מזכירה במשרד משמים, אחות בכירה בבית חולים או פועל בנין חרוץ, מקום העבודה שלך עלול לגרום לפגיעה, נזק או אפילו מוות.

בגרף הבא תוכלו לראות את מספר ההרוגים בתאונות עבודה בישראל, לפי פילוח של ענפי תעסוקה.

כפי שתוכלו לראות, המספרים אינם נמוכים כלל.

ישראל נמצאת במקום השלישי מתחת לממוצע ההרוגים בתאונות עבודה במדינות האיחוד האירופי, נתון מעודד במקצת; אולם יתכן שגם את מקרי המוות האלו יכולנו למנוע.

האחריות לשלומם ובטחונים של העובדים מוטלת על כתפי מחזיק מקום העבודה, והוא מחויב לפעול לפי פקודת בטיחות בעבודה.

 

סטטיסטיקות

מהי פקודת בטיחות בעבודה?

תאונות עבודה רבות או אפילו פגיעות קטנות נגרמות כתוצאה מחוסר ידע מספק, זלזול בנהלי בטיחות או עבודה שלא לפי הכללים. המעסיק מחויב לפי חוק פקודת בטיחות בעבודה ותקנות מסירת מידע לעובדים, להעביר לעובדיו הדרכת בטיחות הרלוונטית למקום העבודה שלהם. בין השאר, להדריך אותם בשימוש נכון ותקני בציוד הקיים במקום העבודה וליידע אותם בדבר הסיכונים הקיימים במקום. הדרכה זו הינה הכרחית כל כך, שהחוק כלל אף סעיף המחייב את המעביד לחזור על ההדרכה אחת לתקופה:
"מחזיק במקום עבודה יקיים הדרכה בדבר מניעת סיכונים והגנה מפניהם (להלן – הדרכה), באמצעות בעל מקצוע מתאים ויוודא שכל עובד הבין את הסיכונים והוא בקיא דיו בנושאי ההדרכה, בהתאם לתפקידו ולסיכונים שלהם הוא חשוף;
מחזיק במקום עבודה יחזור ויקיים הדרכה כאמור בהתאם לצורכי העובדים ולפחות אחת לשנה".

 

מי מעביר הדרכות בטיחות בעבודה?

לא כל אחד יכול להעביר הדרכות בטיחות בעבודה. הדרכת בטיחות צריכה להיות מקצועית במיוחד, הכוללת הכרות עם סוג מקום העבודה והסיכונים הקיימים, עד לפרט האחרון. בנוסף, על מנת לגייס את נכונות העובדים להפנמת המידע ושיתוף פעולה לאורך זמן, חשוב שמעביר ההדרכה ידבר אליהם בגובה העיניים ובשפתם, בין אם מדובר בעובדי הייטק, מלצרים או פועלי ייצור במפעל.
ההדרכה צריכה להיות מועברת על ידי המוסד לבטיחות ולגהות, או גוף אחר שהוסמך לכך.
ב"צמח בטיחות", חברה למתן שירותי בטיחות מתקדמים, מעבירים הדרכות כאלו כבר שנים בחברות המובילות במשק. צוות ההדרכה הינו מגוון ביותר, מקצועי ומיומן המתאים מערך הדרכה מדויק לכל סוג צוות או מקום עבודה. המדריכים באים מעולמות שונים, דוברי שפות, וממוקמים בכל רחבי הארץ; כך שבין אם אתם מנהלים מטבח, משרד יוקרתי, מעבדה או אתר בניה –  תהיו בטוחים שההדרכה של "צמח בטיחות" תעשה את העבודה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא