נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד רפואה אסתטית?

מסכה

רפואה אסתטית היום תופסת תאוצה והיא חלק בלתי נפרד משגרה של אנשים רבים העוברים טיפולים אסתטיים כמו טיפולי שיניים, השתלות שיער, איפור קבוע, ניתוחים פלסטיים, הזרקות, ועוד… מטרת הרפואה האסטתית היא שיפור או תיקון של מקומות שהמטופלים לא מרוצים מהם בגוף שלהם. איך לומדים את התחום ומה תנאי הקבלה?

 

תעודת מקצוע ולא תואר אקדמי

הרפואה האסטית הינה תחום בפני עצמו אשר יש מרפאות שעוסקות רק בו כמו למשל מיי ארט לוק. את התחום תוכלו ללמוד בצורה רחבה ולקבל תעודות על פעולות מגוונות או ללמוד תחום ספיציפי ולזכות בתעודת מקצוע עבור פעולה אחת. חשוב להבין שהרפואה האסתטית הינה מסגרת ללימודי המשך – כלומר היא מיועדת רק לבוגרי לימודי רפואי או מתמחי רפואה.

 

מה כוללת מסגרת לימודי ההמשך

מסגרת לימודי ההמשך מתבססת על לימודי והכשרת בוגרי התואר הרפואי ובשל כך יכולה להתמקד בנושאים אחרים הנוגעים באותו התחום כמו – אנטומיה של הפנים, פיוזיולגיה, דרמטולוגיה, מבנה העור, חומרי הזרקה, טכניקות טיפול שונות, הלימודים נעים ממספר חודשים ועד כשנה ומשתנים בין המסלולים והמוסדות השונות. בדרך כלל הם יתקיימו אחת לשבוע או לשבועיים על מנת לאפשר לסטודנטים לשלב את הלימודים עם עבודה קיימת.

 

תנאי קבלה ללימודי רפואה אסתטית

רוב מוסדות הלימוד דורשים תואר M.D רישיון לעיסוק ברפואה ואף נסיון בתחומים כמו הרדמה, אורתופדיה או רפואה דנטלית. עם תום הלימודים ולאחר עמידה בכל חובותיהם הבוגדים יקבלו את התעודה המקצועית שתאפשר להם לקבל פוליסות ביטוח ורישיון עיסוק בתחום בפועל. מתמחים רבים בוחרים להרחיב את לימודיהם לרפואה אסתטית עוד בשלב הזה כיוון שהם מתעניינים להכנס לעולם הפלסטיקה מהתחלה.

 

מה ההבדל בין רפואה אסתטית לקוסמטיקה רפואית

קוסמטיקה רפואית הינה תחום שפונה לקהל הרחב ללא צורך בתואר או רישיון רפואי, התחום הוא ממוקד יותר ומאפשר ביצוע פעולות מסוימות לבעלי התעודה של קוסמטיקה רפואית, תנאי קבלה למקצוע זה בסיסיים יותר – 12 שנות לימוד ומעבר בהצלחה של ראיון קבלה ברוב מוסדות הלימוד.

 

אילו פעולות ניתן לבצע עם כל תעודה

לכל מדינה יש חוקים לגביי הפעולות שעוסקים במקצוע יכולים לבצע, לדוגמא השתלת שיער – בארץ רק רופאים מוסמכים – בעלתי תעוקת מקצוע של רפואה אסתטית יכולים לבצע השתלת שיער לעומת טורקיה אשר מתירה לטכנאים בעלי תעודת מקצוע מתאימה לבצע את הפעולה בהשגחה של רופא מוסמך בלבד ולכן השתלות שיער בטורקיה הינן זולות הרבה יותר מהשתלות שיער בישראל בדומה לפעולות אסתטיות נוספות.

 

לסיכום

לימודי המשך של רפואה אסתטית יכולים להתאים מאוד לרופאי, מתמחים, בוגרי הכשרה רפואית המתעניינים בעולם הפלסטיקה והנראות. הרפואה האסתטית הינה תחום מתפתח בעל פריצות דרך רבות בעשורים האחרונים ויש בו מקום לגדול ולהתפתח. קוסמטיקה רפואית הינה גם תחום מעולה למי שחסר הכשרה רפואית ומעוניין להתעסק בתחום במגבלות מסוימות.

טיפול רפואי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא