נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד שיווק דיגיטלי?

מחשב נייד

כל אדם שמנהל עסק או חברה כלשהי יוכל להסביר לכם בבהירות שהשיווק הדיגיטלי הוא אחד התחומים החשובים ביותר בפעילות העסקית. כמעט כל גוף מסחרי, החל מבעלי מקצוע כמו אינסטלטורים וחשמלאים ועד חברות ענק ומותגי על במשק משקיעים זמן, מאמץ, וכסף רב, בפרסום ובשיווק ברשת האינטרנט. מטרתו של השיווק הדיגיטלי זהה לזו של השיווק המסורתי, להביא לעסק או לחברה עוד ועוד לקוחות ובכך להגדיל את ההכנסות והרווחים של העסק או החברה.

 

מה ההבדל בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי?

שיווק ופרסום היו כמעט תמיד תחום חשוב בכל עסק או חברה, ומשרדי פרסום מסורתיים וחזקים קיימים כבר עשרות שנים. אותם משרדי פרסום ביצעו קמפיינים מוכרים עבור מותגים גדולים וחברות מוכרות דרך הטלוויזיה, העיתונות, שלטי חוצות ועוד. למעשה, עד היום ישנה חשיבות רבה לשיווק המסורתי. עם כניסת רשת האינטרנט לחיינו והפיכת הנוכחות שלה לדומיננטית ומשמעותית מאוד חלחלה ההבנה שאפשר וצריך לפרסם דרך הרשת. הרי בסופו של דבר, רובנו נמצאים בה ברוב שעות היממה. שיווק דיגיטלי הוא שיווק שנעשה ברשת האינטרנט דרך אתרי חדשות, רשתות חברתיות שונות, ועוד.

 

איך ואיפה אפשר ללמוד שיווק דיגיטלי

אם אתה אדם שמתעניין מאוד בתחום הפרסום וחי את העולם הזה, ובנוסף יש לך מיומנויות שונות בשימוש ברשת האינטרנט ונוכחות גבוהה ברשתות חברתיות, יכול להיות שזה המקצוע המתאים בשבילך. אפשר כמובן לקחת קורס שיווק שמועבר בשלל גופי הכשרה שונים. חשוב לזכור שקורסי שיווק טובים מחייבים מאמץ ותובעים השקעה של זמן ואנרגיה כדי להגיע בהם לתוצאות טובות. למי שמעדיף ללמוד באופן עצמאי יש גם קורסים מקוונים ברמות שונות, וכמובן שניתן למצוא מידע רב כמו פודקסטים שונים, ראיונות עם אנשי פרסום, כתבות, ועוד, בשיטוט קצר ברשת האינטרנט.

 

למה השיווק הדיגיטלי הוא העתיד של תחום הפרסום?

אין ספק שגם עולם השיווק המסורתי במדיות התקשורתיות השונות יישאר איתנו להרבה זמן ושיופקו בו קמפיינים משמעותיים. עם זאת, אנשים רבים כלל לא מנויים לעיתון, לא טורחים לצפות בחדשות בטלוויזיה או להאזין לתוכניות רדיו. בנוסף, רבים עובדים מהבית לא מעט ימים. כל הנסיבות הללו מביאות לירידה תלולה בחשיפה לקמפיינים של הפרסום המסורתי. לעומת זאת, אין כמעט אדם אחד שלא נמצא ברשת. רוב אזרחי מדינת ישראל מחזיקים פרופילים ברשתות החברתיות השונות, את חדשות הערב החליפו אתרי החדשות המעודכנים בזמן אמת, ואת תכניות הרדיו החליפו הפודקסטים. כל בעלי החברות מבינים את המצב החדש שנוצר ופועלים כדי להתאים את עצמם למצב החדש. מסיבה זו, ישנה בשנים האחרונות עלייה משמעותית מאוד בהיקפי הפרסום ברשת. יתרון נוסף של קמפיין פרסום ברשת הוא אפשרות לפילוח נתוני חשיפה לקמפיין ברמה מאוד גבוהה. תוכלו לבדוק כמה אנשים נחשפו לקמפיין, באיזה גילאים, מאילו מקומות, וכך להבין האם הוא יעיל ומה צריך לשנות בו.

שיעור

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים