נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד תואר שני בחינוך בקלות

טקס

איך ללמוד תואר שני בחינוך בקלות

לימודי תואר ראשון בתחום החינוך בישראל הם יסודיים ומקיפים את כל התאוריות בתחום. לעומת זאת, בלימודים של התואר השני בחינוך, הסטודנטים בוחרים מגמות בהן הם מתמחים וזאת לפי תחומי עניין או עיסוק. לימודי תואר שני בחינוך מיועדים למי שסיים את התואר הראשון או לחילופין למי שעוסק בחינוך בפועל ורוצה להרחיב את השכלתו ולהתמחות בענף מסויים. תואר שני בחינוך משפר את מעמד המורים ואת תנאי עבודתם כאשר הם יכולים להתקדם לתפקידים יותר בכירים.

 

מהי הכדאיות של תואר שני בחינוך ולמי הוא מתאים

תואר שני בחינוך מתאים למורים ותיקים וצעירים שמעוניינים ברכישת השכלה נוספת המתמחה בתחום ספציפי וכמו כן התואר מתאים לכל אנשי החינוך שמעוניינים בעשיית מחקר, ניהול בתי ספר וגנים, ייעוץ וכד'. לימודי תואר שני בחינוך מתחלקים ל-2 מסלולים: מסלול ראשון, מחקרי שבסיומו יש להגיש תיזה ומסלול שני, לא מחקרי שבסיומו יש להגיש פרוייקט גמר או לעבור מבחן סיום. לבוחרים במסלול הראשון, ניתן להמשיך בסיום התואר השני ללימודי דוקטורט. לבוחרים במסלול השני, אין אפשרות כזאת.

באופן טבעי, הלימודים מתאימים למסיימים תואר ראשון בחינוך ורוצים להמשיך. אך בנוסף, גם מי שסיים לימודי הסבה להוראה יכול להירשם.

 

תנאי קבלה ומשך זמן הלימודים

דרישות הסף משתנות בין מוסדות הלימוד השונים וכן בין 2 המסלולים המוזכרים לעיל. באופן כללי ניתן לומר שיש לסיים את לימודי התואר הראשון בחינוך או לחילופין לימודי הסבה להוראה עם ציון מינימלי של 80. ישנם מוסדות הדורשים ניסיון בעבודה בתחום החינוך וכמו כן, ישנם מוסדות שעורכים ראיונות אישיים או וועדות קבלה למועמדים השונים.

כמו דרישות הסף, גם משך זמן הלימודים משתנה בין המוסדות. אך שוב, באופן כללי, מדובר על שנתיים. במסלול המחקרי, בדרך כלל, ישנה שנה נוספת על מנת לסיים את התזה. יש לציין שבמרבית המקומות הלימודים מתקיימים במסלול של לימודי ערב וזאת כדי לשלב עבודה מעשית בתחום החינוך.

 

מהן תוכניות הלימוד

מבחר ההתמחויות בלימודי תואר שני בחינוך הינו גדול מאד ומקיף את כל תחומי החינוך השונים. להלן כמה דוגמאות בולטות: חינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי, לקויות למידה, חינוך יהודי, פסיכולוגיה חינוכית, חינוך גופני והדוגמאות עוד רבות ומגוונות. בנוסף, גם מגוון הקורסים הינו רחב, כאשר השינויים הם בהתאם לתוכנית הלימוד. להלן כמה דוגמאות לקורסים הניתנים בתוכניות השונות: קורס תקשורת ושפה, קורס קשב ולמידה, קורס למידה של טכנולוגיה, קורס למידה ארגונית ועוד.

 

איפה לומדים תואר שני בחינוך

ישנם המון מוסדות, בכל רחבי הארץ, שבהם ניתן לרכוש לימודי תואר שני בחינוך. החל מהאוניברסיטאות השונות המכילות בתוכן פקולטות לחינוך ועד למכללות המתמחות בכל מקצועות החינוך ובהן אפשר ללמוד גם תואר ראשון וגם תואר שני בחינוך. דוגמא למכללה כזאת, היא מכללת תלפיות ובקישור תואר שני בחינוך תולו לעיין בכל הפרטים.

 

תלמידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים אקדמאיים