נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד תמלול ראיונות בצורה מהירה ואיכותית?

איש מקשיב

תמלול ראיונות עשוי להיות תהליך ארוך ומייגע במיוחד.

לרוב מדובר במשימה שאורכת זמן, בייחוד עבור מי שיכולות ההקלדה שלו שנויות במחלוקת וקשה לו לתמרן בין זה לבין היכולת לשים לב לפרטים שנשמעים לסירוגין בהקלטה המתנגנת.

למי שמעולם לא תמלל ראיון לפני, הדבר הראשון שחשוב לעשות זה לפנות כמה שעות טובות לטובת המשימה.

שואלים את עצמכם איך ללמוד תמלול ראיונות בצורה מהירה ואיכותית? למען האמת, זה דבר שדורש תרגול ומאמץ. פעולת התמלול עשויה לארוך כ – 6 שעות להקלטה של שעה, ולכן יש לחשוב האם זה משהו ששווה לעשות לבד או שכבר עדיף להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית. כך או כך, לפניכם דרך לתמלול ראיון באופן עצמאי, אשר עשויה לסייע לכם בנושא.

 

מתמללים ראיון בשיטת ה'עשה זאת בעצמך'

הצורך בתמלול עולה עבור רבים בשלבים שונים בחייהם, בין אם מדובר בתמלול של ראיון עבודה ובין אם בסטודנט שמעוניין בתמלול ראיונות חשובים בלימודי התואר. ישנם  הרבה אנשים שאכן מצליחים להתמודד עם תמלול ראיונות בצורה טובה, אולם עבור מי שלא, ישנה שיטה בסיסית שיכולה לסייע כולם. גם אם לא תהיה מדויקת כשם שהיינו רוצים, היא עדיין יכולה לסייע לכם קצת יותר במשימת התמלול באופן עצמאי:

 

שלב א' – האזנה לראיון

השלב הראשון מצריך ריכוז מירבי ויכולת קשב. תפסו לכם פינה שקטה ונעימה, בה תוכלו לשבת לפרק זמן ארוך, ללא כל הסחות דעת. לאחר מכן תוכלו להתחיל בהפעלת ההקלטה, ולהאזין לפרטים שנשמעים בדברי המראיין והמרואיין. תוך כדי האזנה, נסו לגבש את הנקודות המרכזיות בהן הריאיון עוסק, ורשמו אותן לפניכם. כך תוכלו ליצור מעין תוכן עניינים ממוקד, אשר יסייע לכם בארגון וסדר הדברים לקראת השלב השני.

 

שלב ב' – מעבר מחדש

לאחר שרשמתם לפניכם את כל אותן הנקודות המרכזיות, פתחו קובץ או תוכנה לעיבוד תמלילים, והקלידו אותן לתוכה. השלב הבא יהיה להפעיל שוב את ההקלטה, כאשר אותן נקודות מרכזיות כבר כתובות לנגד עיניכם, והרחיבו אותן איפה שצריך תוך הוספה או חידוד הדברים הקיימים. אם בשלב זה אתם מתקשים לתמרן בין ההקלטה לבין הכתיבה, זה בסדר לעצור אותה לשם ההקלדה ואז להמשיך את ההאזנה.

 

שלב ג' – הקלדה סופית

לאחר שהאזנתם כבר פעמיים לראיון, והתנסיתם באיך מתמללים ראיון באופן בסיסי ועצמאי, אפשר לעשות את הפינישים האחרונים. ממשיכים לעבוד על אותו המסמך הכתוב – מאזינים לראיון בפעם השלישית והאחרונה, עוברים על התמלול, מתקנים שגיאות במידת הצורך ומוסיפים נתונים במידה וצריך. סיימתם? אם אתם מרגישים שזה 'עבר חלק' ואתם נכונים לעשות זאת פעם נוספת, כנראה שתוכלו לפעול עצמאית להבא. אם התקשיתם, מוטב שתיעזרו כאמור בשירותי תמלול, אשר יקלו על עבודתכם משמעותית להבא ולא יגבו מכם זמן יקר.

 

מקלדת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא