נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעבור בהצלחה את לימודי עריכת דיני משפחה

פטיש

עורכי דין לענייני משפחה עוסקים בתביעות שנוגעות לתא המשפחתי וביניהן ירושות, צוואות, גירושין, עריכת הסכמי ממון, סכסוכים בתוך המשפחה ועוד.

תיקים אלו מתקיימים במישור האזרחי והם מנוהלים בבית המשפט לענייני משפחה.

כיצד עוסקים בתחום וצולחים את הלימודים עבורו?

 

תכונות חשובות לעורך הדין

הסופר טולסטוי כתב זה מכבר ש"כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו וכל משפחה אומללה – אומללה בדרכה שלה (אנה קרנינה). כמובן שכולנו מסוגלים להזדהות עם המשפט הזה וייתכן שחלקנו אפילו יותר מאחרים. עורכי הדין למשפחה נדרשים לגלות רגישות ואמפתיה למקרים המונחים לפניהם, תוך שהם שומרים על החוק והאתיקה ומסייעים למשפחה לגשר על פערים ככל האפשר.

 

הדרישות הטכניות

כדי לעסוק בדיני משפחה יש להיות בעלי רישיון לעריכת דין מטעם לשכת עורכי הדין. את הרישיון ניתן לספק רק לבוגרי תואר ראשון במשפטים, שסיימו תקופה של שנתיים כמתמחים ועברו בהצלחה את בחינות הלשכה. בוגרים שקיבלו את רישיון עריכת הדין שלהם והתמחו בדיני משפחה, יוכלו להשתלב בהצלחה במשרדי עורכי הדין השונים העוסקים בתחום, או לפתוח משרד עצמאי משלהם.

צריך לזכור שכל תואר עשוי להוות אתגר, אך תואר ראשון במשפטים דורש התמודדות עם חומר קריאה עצום ועבודות מרובות יחסית לעומת תארים אחרים. בעוד שישנם אנשים שמתמצאים יותר בתחומים ריאליים כמו מתמטיקה, ביולוגיה וכימיה, כאן נדרשות מיומנות למידה שמורכבות מיכולות הומניות גבוהות יותר, קריאה והבנה ברמה גבוהה וכן היגיון בריא.

 

מה לומדים בדיני משפחה?

שנת הלימודים הראשונה באקדמיה נפתחת עם קורסים במתכונת דומה, שאותם כל הסטודנטים למשפטים בישראל לומדים, בכל אוניברסיטה ומכללה. בשנה זו יילמדו קורסים בדינים אזרחיים, דיני עונשין, נזיקין, משפט עברי ומשפט בינלאומי. עם התקדמות התואר לשנים הבאות הסטודנטים יידרשו לסיים בהצלחה את הקורסים שבהם יהיו מעוניינים להתמחות: דיני חוזים וחברות, דיני משפחה, דיני מיסים, פלילים ועוד.

משך הלימודים הוא ארבע שנים, כאשר נדרשת התמחות ומעבר בחינות הלשכה על מנת לעסוק בתחום. ישנם סטודנטים שבוחרים שלא לגשת למבחני הלשכה והם מסתפקים בהפיכתם למשפטנים בעלי תואר ראשון, ללא עיסוק בתחום עצמו.

 

שגרת היום של עורך דין למשפחה

כפי שקראתם, עורכי הדין למשפחה מחויבים לעבור בהצלחה את הלימודים "לפי הספר": תואר אקדמי, התמחות והוצאת רישיון חברות בלשכת עורכי הדין. כעורכי הדין למשפחה תידרשו לייצג אנשים ואף משפחות או צדדים לאותה המשפחה בסוגיות שונות ולהעניק להם ייעוץ מקצועי, סיוע, ליווי וייצוג.

במסגרת יום העבודה מתבצעים דיונים רבים בפני בית המשפט למשפחה ובית הדין הרבני שעוסק גם הוא בגירושין. בנוסף, עורכי הדין יוכלו לשמש לאורך שנות עיסוקם גם כמגשרים ובוררים שתפקידם הוא למצוא דרך לפשר בין הצדים ולסיים את הסכסוך ביניהם הודות להבנה הדדית. חלק נוסף ומרכזי למדי הוא הטיפול בהליכי גירושין, בהם עורך הדין מחויב להוביל לתוצאה הטובה ביותר ללקוחותיו תוך כדי תכנון אסטרטגי יעיל, מושכל ואפילו מתוחכם.

לחצו כאן לייעוץ והתרשמות מפועלו של עורך דין משפחה מוביל.

 

אנשי משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא