נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעשות בשר במידת עשייה נכונה

בשר ראשית

בשר התחיל להיות מנה מרכזית וחשובה לנו מאז גילוי האש, שבזכותה נפתחה לנו דלת אל עולם חדש ועסיסי שטומן בחובו אין ספור אפשרויות וטעמים. החל מדגים ועד בקר ועופות – הדרך האהובה והמהנה ביותר לבישול בשר היא על האש. אומנם האש הייתה איתנו עוד מתמיד, אבל זה לא אומר שכל אחד ואחת מומחים במנגלים, הרי הידע בנושא לא עובר מדור לדור בגנים.

 

תחילת עבודה עם בשר

 

הפשרה

בדרך כלל קונים את הבשר טרי או קפוא ומכניסים למקרר או למקפיא. לפני תחילת העבודה עם הבשר חשוב להביא אותו לטמפרטורת החדר, גם את התיבול שלו או השרייתו במרינדה יהיו רק אחרי שהופשר. אם הבשר היה קפוא לפני כן, עדיף לתת לו להפשיר במקרר באיטיות. אין לזרז את תהליך ההפשרה בשטיפה תחת מים חמים, זה הורס את הטעם והמרקם שלו.

 

תיבול ומרינדות

ישנם חובבי בשר בטעמו הטבעי, עם תוספת מלח – פלפל, ויש שאוהבים להשרות במרינדות למיניהן או להוסיף תבלינים וממרחים. יש לתת למרינדה להתייבש לפני שמניחים את הבשר על האש, שלא ידבק לרשת. חשוב לזכור כי בחלק מהמרינדות והממרחים שמוסיפים לבשר יש סוכר (סוכר נשרף בטמפרטורה של 265  מעלות) וצריבה שלו בחום גבוה יגרום לשריפה של הבשר מבחוץ – לא כיף.

 

צלייה נכונה למידה הנכונה

 

הדלקת הגריל

יש שני סוגים עיקריים של גריל – גריל גז  וגריל פחמים. גריל פחמים טוב לאוהבי הטעם שהגחלים נותנים לבשר, ולאלו שיש להם זמן לחכות שהפחמים יתחממו. גריל גז  טוב לאלו שלא רוצים להתעסק יותר מידי בלוגיסטיקה ויש בהם תאווה מידית לבשר – רק מדליקים את הגריל, הוא מתחמם מהר ומתחילים לעבוד. כשהחלטתם מבין השניים על איזה גריל אתם הולכים לעבוד, לפני ששמים את הבשר על הרשת – חשוב לוודא שהיא נקייה, לשמן אותה אם צריך ושהחום מתאים לצליית הבשר שבחרנו.

 

צלייה נכונה לפי זמן וחום

על מנת להימנע מחימום חוזר של הבשר (דבר שפוגם בטעם ובמרקם הבשר) מומלץ לתכנן את סדר צליית הבשרים ולייעל את העבודה.

 

סוג בשר טמפרטורה לבישול זמן טיפים
אסאדו נמוכה. לאורך זמן, אפילו שעה. לבשל על גחלים לוחשות (אפורות) , רחוק מהאש, לאורך זמן.
צלעות כבש גבוהה ואז להעביר לבינונית – נמוכה לבישול פנימי. כ- 4-5 דקות מכל צד. להפוך כשהשומן מתחיל להיות קריספי ואז להעביר לאש נמוכה.
אנטריקוט בינונית – נמוכה. לאורך זמן, משתנה לפי מידת העשייה הרצויה. עובי מומלץ: 1.5 – 2 ס"מ.

כשמבצבצים נוזלים מעל הנתח, הבשר בחלק התחתון במידת עשייה M וזה סימן להפוך ולצלות עוד כ- 2 דק'.

קציצות, קבבים בינונית. לאורך זמן. לשמן את הרשת לפני הצלייה. לצלות על גחלים לוהטות (לא לוהטות מידי).

 

 

הדרך הטובה ביותר ללמוד היא בניסוי וטעייה, תנסו ותתמקצעו.

 

בשר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי אוכל