נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מחשבון שברים יכול לעזור לכם במהלך הלימודים

מכשיר

תחום השברים בלימודי המתמטיקה עשוי להיות מורכב עבור חלק מהתלמידים.

במקרה של תרגול שברים מתוך ספר לימוד, ניתנת לתלמיד התוצאה הסופית, לעיתים ללא תיאור הדרך אל תוצאה זו.

בהתחשב בעובדה שמרבית המחשבונים עובדים על פי השיטה העשרונית, האפשרות היחידה עבור תלמיד המתקשה בשברים לבדיקת אופן פתרון התרגיל, היא באמצעות מחשבון שברים.

שימוש במחשבון שברים יכול לסייע רבות בלימודי המתמטיקה.

 

מחשבון שברים – מהו

מחשבון שברים הוא למעשה תוכנה המכילה משבצות ריקות המאפשרות הרכבת תרגיל, בהתאם לנתונים אותם מזין התלמיד. בכל איבר בתרגיל או במשוואה, קיימת משבצת באגף המונה ומשבצת באגף המכנה. במהלך פתרון התרגיל במחשבון השברים, יידרש התלמיד להזין בכל אחת מהמשבצות את הערך המספרי הנקוב בתרגיל המקורי אותו הוא נדרש לפתור.

לאחר הזנת הנתונים, יבצע מחשבון השברים את פעולת החישוב ויציג בפני התלמיד את תוצאת התרגיל. במידה שניתן לחלק את התרגיל המקורי לתרגילי משנה, יהיה באפשרותו של התלמיד לחשב כל תרגיל באופן נפרד ולאחר מכן לחבר את תוצאות המשנה לתרגיל מאוחד אשר גם הוא יהיה ניתן לפתרון על ידי מחשבון השברים, ככל שיהיה צורך בכך.

 

מעבר מהשיטה העשרונית לחישוב שברים בייצוגם המקורי

המחשבון הרגיל, בין אם מדובר במחשבון כיס פשוט המכיל פונקציות בסיסיות בלבד ובין אם מדובר במחשבון מדעי המכיל פונקציות מורכבות יותר של חישוב חזקות וחישוב פונקציות טריגונומטריות, הוא מחשבון הפועל בשיטה העשרונית.

מחשבון זה מסוגל להכיל ערכים שלמים או שברים הנעים על הנקודה העשרונית. לעומתו, בעת שימוש במחשבון השברים, ניתן לפתור תרגילים כפי שהם פעמים רבות מוצגים בספר התרגילים, וזאת ללא צורך לבצע המרה של השבר המוצג בתרגיל לצורתו כשבר עשרוני.

 

מחשבון שברים עבור תלמידי יסודי

לימודי שברים מתחילים כבר בשלב בית הספר היסודי. לימוד שברים בבית הספר היסודי דורש התמודדות והבנה עצמאית של פתרון תרגיל השבר לטובת פיתוח המיומנות המתמטית אצל התלמיד. במקרה זה, מהווה מחשבון השברים כלי עזר נוסף לבדיקת נכונות פתרון התרגיל ולטובת ביקורת עצמית של התלמיד.

 

מחשבון שברים עבור תלמידי חטיבת ביניים ותיכון

לעומת השימוש המתון במחשבון שברים בעת לימודי בית הספר היסודי, בשלב ההגעה לחטיבת הביניים, ובהמשך גם בתיכון, ניתנת לתלמידים האפשרות לעשות שימוש במחשבון רגיל והם לרוב אינם נדרשים לבצע פעולות חשבוניות באמצעות הראש. מחשבון שברים עשוי להקל על התלמיד מאחר שהוא מאפשר הזנת נתונים בצורת שבר ומאפשר את פתרון התרגיל במהירות.

 

מחשבון שברים  – להבין שברים טוב יותר

הצורך במחשבון שברים נוגע למספר רב של ענפי לימוד, החל מבית הספר היסודי, חטיבת הביניים, התיכון ואף לאחר מכן במסגרת לימודים גבוהים במקצעות הריאליים. מקצועות כמו אלגברה, טריגונומטריה, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי ופיזיקה, מחייבים באופן תדיר את ביצועם של תרגילי שברים. מחשבון שברים עשוי להיות כלי עזר של ממש בעת לימוד מקצועות אלו.

 

זכוכית מגדלת וכסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא