נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתכוננים לבגרות בקלות?

לימוד

כל אחד מאיתנו נאלץ לעבור דרך תקופת בגרויות בחייו. חלק קשות יותר, חלק פחות, אך בכל מצב צריך ללמוד לבגרויות כדי להוציא ציונים טובים. בגלל היקף החומר והחשיבות של הבגרויות המון אנשים מתקשים למצוא שיטה שנוחה להם ללימוד. אז איך מתכוננים לבגרויות בקלות?

 

בחינות הבגרות השונות

בחינות הבגרות צצות לכל תלמידי י"א, י"ב וכמובן לאלה שמשפרים בגרויות לאחר תקופת הלימודים. הן לא סתם ליופי, לאחר הרשמה לבגרויות צריך כמובן גם ללמוד אליהן. בחינות הבגרות שונות בתוכנן והיקפן בהתאם למקצוע וכמות יחידות, ולכן מתאימות גם לשיטות לימוד שונות. הכנה לקראת בגרות במתמטיקה, לדוגמה, דורשת המון תרגול בניגוד לבגרות בספרות – שם נדרש יותר שינון של החומר.

 

איך להתכונן לבגרות?

  • קורס הכנה לבגרות

דרך אחת ומאוד נוחה להתכונן לבגרות זה באמצעות קורס הכנה לבגרות. היום יש קורסים שונים למקצועות שונים, וכמובן גם לרמות שונות (כמות יחידות). הקורסים מאפשרים עבודה עם הדרכה, תרגול, משימות לבית ושיעורי הסברה של החומר. הקורסים בעצם נותנים את רוב מה שנותנים בשיעורים אבל בקבוצות קטנות יותר ועם שיטות תרגול והבנה מתקדמות. התנאי םהאלה מאפשרים התפתחות ולמידה משמעותית, וכמובן גם התמקדות בנקודות חלשות יותר עד הצלחה בבגרות.

 

  • התכוננות עם חברים

זה נשמע אולי מעט מוזר, אבל אם יש משהו שעובד להמון אנשים זה התכוננות עם חברים או תלמידים נוספים. חלוקה של החומר בין האנשים מאפשרת שכל אחד יוכל להתמקד בנושא ולעזור לשאר הקבוצה איתו – כך שכולם מקבלים עזרה בהכל ומתמודדים יחד. בנוסף, המון תלמידים מעידים שלמידה משותפת עם אנשים נוספים מועילה לרמת הריכוז ועוזרת להישאר בפוקוס על החומר – כך שזה עוזר לדלג על המכשול של למידה מועטה מדי.

 

  • תרגול של בחינות בגרות קודמות

תרגול של בחינות בגרות קודמות זו דרך מעולה להתכונן לבגרות. הסתכלות ולמידה מבחינות בגרות קודמות מאפשרת הבנה עמוקה יותר של החומר – במידה ולא השתנה – וכמובן תרגול מעמיק וארוך שלו. מלבד זה, תרגול של בחינות בגרות קודמות מאפשר הבנה של איך פותרים בגרות בצורה הטובה ביותר, ומאפשר הצצה למבנה התוכן האפשרי שעובר כל שנה והצצה לסוג השאלות והנושאים שיכולים לחזור בבחינה המעשית.

 

  • למידה מסיכומים

למידה דרך סיכומים יעילה לרוב במקצועות היותר מילוליים, אך גם במקצועות אחרים זה טוב מאוד לעבור על הבסיסים והרעיונות החשובים. הסיכומים מאפשים הפנמה, הבנה טובה יותר ומתומצתת של החומר ללא הצורך לקרוא ספרים שלמים – כך שזה מהיר יותר, יעיל יותר ומשתלם בהחלט.

 

לסיכום…

אין שיטת קסם מהירה ללמוד הכל ולהוציא 100 בבגרות, אבל כן אפשר לקצר תהליכים ולהקל על תהליך הלמידה והחשיבה. בין אם ניגשים לבגרות במתמטיקה או לשון, 5 יחידות או קצת פחות – בכל מצב השיטות השונות יקלו מאוד על כל הלמידה שנדרשת. קורסים עם מורים מעולים, למידה של החומר עם חברים ואפילו תרגול או מעבר על סיכומים – כל אלה ישפרו לכם את ההבנה של החומר בצורה הרבה יותר נוחה ופשוטה.

לימוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים