נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתכוננים למבחן מחוננים לכיתה ב'

תלמיד מצטיין

הילד שלכם הגיע לכיתה ב' ועם כיתה ב' מגיע השלב הראשון של המבחן למחוננים.

אתם רוצים שהוא יצליח ויעבור לשלב הבא, הנה מספר דברים שיעזרו לכם לעשות זאת.

 

חוברות להדפסה

ברשת ניתן למצוא הרבה חוברות להדפסה שיעזרו להכין את ילדכם לקראת מבחן למחוננים לכיתה ב'. החוברות מכילות את כלל הנושאים למבחן המחוננים, שאלות לדוגמה ברמות שונות ולעיתים גם מבחנים מלאים לתרגול.

 

לומדות אינטרנטיות

ברשת אתרים שונים יציעו לומדות אינטרנטיות שיכילו מבחנים לדוגמה, שאלות ואת נושאי הבחינה בדרך ויזואלית ונוחה שתקל על ילדכם לתרגל את החומר ולהתכונן למבחן המחוננים. ניתן למצוא את הלומדות במחירים שונים החל מכ-50 שקלים לכ – 30 יום ועד לכ-400 שקלים ללומדה שתכין את ילדכם למבחני המחוננים שלב א' ושלב ב'. המחירים משתנים בין החברות השונות ותלויים גם בהרכב הלומדה ובמשך הזמן שבה הלומדה תהיה זמינה לילדכם.

 

מכונים וחברות

מכונים וחברות שונות יציעו לכם מגוון תוכניות הכנה למבחני המחוננים שיכללו לומדה אינטרנטית, חוברות להדפסה ובחלקם גם מפגשים פרונטליים. משך הזמן בו תבחרו להפעלת הלומדה ישפיע על מחירה. קורסים מלאים הכוללים ערכות מודפסות ומפגשים פרונטליים יעלו לכם כמה מאות שקלים.

 

המבחן

  • שלב א' של המבחן:

שאלות בתחום המילולי – הבנת הנקרא ובתחום הכמותי – חשבון. השאלות בהבנת הנקרא הן שאלות סגורות, ואילו השאלות בחשבון יכילו שאלות פתוחות (4 פעולות חשבון) ושאלות סגורות – בעיות מילוליות. הפרקים של המבחן הם בזמן קצוב, והילדים יצטרכו להפסיק לכתוב ברגע שבו המורים יגידו להם שהגיע הזמן לעבור לפרק הבא. שלב זה נערך בבתי הספר בכל הארץ באותו היום ונבדק על ידי מורי בית הספר. אורך המבחן 40 דקות.

 

  • שלב ב' של המבחן:

מיועד לתלמידים שיעברו את שלב א'.

במבחן ארבעה פרקים – עברית, סדרות חשבוניות, בעיות בחשבון וצורות. כל השאלות במבחן הן שאלות סגורות. המבחן נערך בשעות אחר הצהריים בבית ספר באיזור מגוריכם. אורך המבחן 60 דקות ומכיל יותר שאלות מאשר בשלב א'. התשובות מסומנות בדף נפרד בניגוד לשלב א' בו סומנו על טופס המבחן.

בשני המבחנים ההורים יקבלו זימון המודיע על התאריך לבחינה כשבועיים לפני המבחן.

3% מהנבחנים שיקבלו את הציונים הטובים ביותר בשלב ב' יוכרו כמחוננים, ו – 5% נוספים יוכרו כמצטיינים. הצלחה במבחנים הללו פותחת דרך לתוכניות מיוחדות ויוקרתיות להעשרה של הילדים.

 

לסיכום

ישנם מספר דרכים להכין את ילדיכם למבחני המחוננים לכיתה ב'. ברשת תוכלו למצוא חוברות להדפסה המכילות את החומר למבחן ויכללו שאלות ברמות קושי שונות. ניתן גם למצוא לומדות אינטרנטיות אשר יכללו תכנים ויזואליים לתרגול וגם חוברות אותן תוכלו להדפיס במחירים שונים. מכונים וחברות יציעו לכם קורסים הכוללים ערכות ושיעורים פרונטליים. המבחן עצמו יכלול שני שלבים, תלמיד העובר את שלב א' ייבחן בשלב ב' הארוך והמורכב יותר.

 

תרגיל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא