נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו פרמטרים חשוב להתמקד בהסכם הלוואה?

הסכם הלוואה

רכישת רכב, מימון לאירוע יקר, שיפוץ שאתם מתכננים בבית, לימודים או השקעה בעסק שלכם – לא הכל ניתן לממן מהון עצמי. אנשים רבים לוקחים הלוואות מגופי מימון שונים, כדי לממש מטרות מסוימות, צרכים או רצונות. חתימה על הסכם הלוואה היא דבר משמעותי, שכן הלוואה כרוכה בהשלכות על הלווה למשך תקופה ארוכה. במאמר זה נסקור את הפרמטרים השונים שיש להכיר ושחשוב להתמקד בהם בעת חתימה על הסכם הלוואה.

 

הלוואה

הלוואה היא פעולה פיננסית עתיקת יומין, בה לווה מקבל ממלווה סכום כספי מסוים. על הלווה להחזיר את הסכום הכספי למלווה בתום תקופת זמן מסוימת, ששניהם סיכמו עליה מראש. ברוב המוחלט של ההלוואות, על הלווה יהיה להחזיר את הסכום הכספי אותו הוא לווה בתוספת מסוימת של ריבית. הלוואה יכולה לשמש למטרות שונות, כאשר במקרים רבים הלוואה אמורה דווקא לסייע ללווה מבחינה כלכלית בטווח הארוך. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

חתימה על הסכם

כדי לבצע את ההלוואה בצורה ראויה, יש לחתום על הסכם הלוואה. המטרה של הסכם זה היא להסדיר את את כל הליך ההלוואה, להראות מי הם שני הצדדים השונים – הלווה והמלווה, מהו גובה ההלוואה, מתי יש להחזרי אותה ומהי הריבית שמתווספת לסכום שנלווה.

 

מול מי נחתם ההסכם?

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהסכם הלוואה הוא הגוף שמולו נחתם הסכם ההלוואה. ישנם כמה גורמים למעשה שיכולים להלוות לכם, בצורות כאלו ואחרות – בנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח, מקום העבודה שלכם, מכר או בן משפחה. חשוב לראות מול מי אם חותמים את ההסכם – שימו לב שמדובר בגורם אמין ויציב מבחינה כלכלית.

 

תקופת ההחזר

בהסכם הלוואה נקבע מתי הלווה יצטרך להחזיר את הסכום אותו הוא לווה בתוספת הריבית למלווה. ניתן לקבוע שההחזר יהיה חודשי ויעמוד על סכום מסוים, או לקבוע שבתום תקופת זמן כלשהי על הלווה יהיה להחזיר בתשלום אחד את גובה ההלוואה בתוספת הריבית.

 

גובה הריבית

ריבית היא אומנם מספר קטן לעומת סכומי ההלוואה הגדולים, אך ההשפעה שלה עצומה. ככל שהריבית גבוהה יותר, כך הסכום שיצטרך הלווה להחזיר גבוה יותר. שימו לב שהריבית אינה מופרכת או לא עומדת על גובה שלא סיכמתם עליו מראש.

 

הפרת ההסכם

בהסכם הלוואה יצוינו פרטים שונים, המעידים על הפרת ההסכם מצד הלווה. כדאי לראות שאתם מסוגלים לעמוד בתנאים הללו לפני החתימה, על מנת שלא תגיעו למצב בו אתם מפרים את ההסכם וחשופים לסנקציות כלכליות ומשפטיות.

 

מקרים בלתי צפויים

לוויתם סכום כסף מסוים, ולאחר כמה חודשים נכנס סכום כסף גדול במיוחד באופן שאינו מתוכנן אל חשבון הבנק שלכם, מספיק גדול בשביל להחזיר את ההלוואה. הסיטואציה הזו יכולה לקרות ללווים מסוימים, ולכן חשוב לתת ביטוי בהסכם הלוואה למקרים עתידיים שיכולים להתרחש .

הסכם הלוואה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא