נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן ללמוד לנהל קהילה ללא קורס?

7 חברי קהילה שים יד אחת על השנייה כאלמנט גיבוש

ניהול קהילות הוא אחד התחומים המרתקים, המורכבים והמהנים ביותר בעולם התעסוקה. בין אם מדובר בקהילה של תאגידי ענק, ארגונים ללא מטרות רווח, או עסקים קטנים. יחד עם זאת, מנהל קהילה או מוביל קהילה טוב, צריך שיהיה לו ארגז כלים לא קטן, שיעזור לו להתמודד בהצלחה עם האתגרים שמגיעים לצד התפקיד. השאלה היא – אם תלכו ללמוד ניהול קהילה, תהיו מנהלי קהילה טובים, או שמדובר בסל תכונות שנולדים איתן ולכן אי אפשר לרכוש אותן?

 

מה בעצם עושה מנהל קהילה או מוביל קהילה?

בתור התחלה, כדאי להגדיר מה הוא לא צריך לעשות. 

ניהול קהילות שונה מניהול מדיה חברתית, מפני שמנהל קהילה לא יכול להסתפק בפרסום פוסטים מתוזמנים, פרסום תגובות או מענה לשאלות וחסימת משתמשים שעברו על הכללים.

מנהל קהילה או מוביל קהילה צריך להיות מסוגל להקשיב לחברי הקהילה שלו, לדעת לפתור עימותים או בעיות בדרכים יצירתיות ולא כוחניות, להניע מחדש בכל פעם את הפעילות בקהילה ולגרום למשתמשים להישאר, כי הם נהנים להיות חלק מהקהילה וגם מביאים איתם חברים חדשים כל הזמן.

יכול להיות שיש אנשים שיכולים ללמוד איך לעשות את כל הדברים האלה, אבל אין ספק שדרוש סל מוגדר מאוד של תכונות אופי, כדי שזה יעבוד ויצליח.

ניהול קהילות דורש התנהלות אסרטיבית, אך מאוד נעימה ואדיבה, יצירתיות פורצת גבולות, חדשנות ואהבת אדם. מי שמתקשה באחד מהתחומים הללו עלול למצוא את עצמו נאבק גם בעת מילוי התפקיד

 

אופי מנהל הקהילות

  • אתם צריכים הרבה סבלנות כדי להתמודד עם משתמשים מאתגרים וביקורתיים
  •  התמדה ונחישות כדי לא להיבהל, או להתייאש כשהקהילה שקטה ואין כמעט פעילות 
  • יצירתיות אינסופית כדי להפעיל ולהתניע כל פעם מחדש בדרכים שונות את הפעילות בקהילה 
  • חיבור לתחום הדיגיטל, כדי שתדעו לפתור גם בעיות טכניות
  • אהבת אדם, כדי שתהנו מהאינטראקציה האינטנסיבית עם הקהילה שלכם

 

לסיכום – ניהול קהילה עושים באהבה או לא עושים בכלל

מנהל קהילה טוב, מקדם את המיתוג של העסק או הארגון ואת השיווק שלו ומסייע להשגת יעדים ומטרות שהוגדרו מראש.

אם הקמתם קהילה כדי לקדם את העסק שלכם, אתם זקוקים למנהל קהילה שידע איך להפוך את חברי הקהילה ללקוחות משלמים, שימליצו עליכם גם לחברים שלהם, שיהיו מרוצים מהשירות וישארו נאמנים, שיתמכו במיתוג ובמוניטין החיובי שלכם, שיגבו אתכם מול חברי קהילה ביקורתיים או שליליים, שיהיו קשובים לקהילה ויוכלו לסייע בפיתוח העסק לכיוונים שהקהילה רוצה.

לכן ניהול קהילה או הובלת קהילה ברמה גבוהה, יעשו רק על ידי אנשים שיש להם לא רק את הידע המקצועי הרלוונטי, אלא גם את התכונות הדרושות לביצוע איכותי של התפקיד.

אם אתם לא מרגישים שנולדתם לנהל קהילות – קחו מישהו שכן מרגיש ככה ויעשה בשבילכם עבודה מעולה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא