נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הולנד היא לא רק אמסטרדם

מפה של מדינה

כן, זה נכון. הולנד היא בהחלט לא רק אמסטרדם, גם אם לעתים נראה לנו שכן.

אבל לפני שנסביר למה לא, מן הראוי שניתן לאמסטרדם, עיר הבירה היפהפיה של הולנד, את הכבוד המגיע לה…

בכל זאת, לא מדובר בעוד "סתם" עיר בירה אירופאית.

מי שמגיע לאמסטרדם הוא לרוב אחד משני טיפוסים – אלו המחפשים את סצנת הקנאביס אשר העיר ההולנדית ידועה בה ואלו אשר רוצים להנות מחופשה אורבנית במרחק של שעות טיסה ספורות מישראל.

וובכן, שני הסוגים הללו צפויים להיות מופתעים כאשר יגלו כי אמסטרדם שונה בתכלית מכל מה שאפשר לומר על שכנותיה למדינה ואף ליבשת. בניגוד לערים כמו ברלין או רומא היא בהחלט לא מתאימה למשבצת של "בירה אירופאית" שכן יש בה הרבה יותר מאשר חופשה אורבנית, וסצנת הקנאביס, נוכחת ככל שתהיה, היא רק חלק מזערי ממה שיש לעיר הנפלאה הזאת להציע.

שווקים, מסעדות, סמטאות, מוזיאונים, תעלות, גשרים ושפע רב של אטרקציות – כל אלו ינעימו את זמנכם במהלך השהות באמסטרדם אך גולת הכותרת האמיתית היא האווירה המיוחדת השוררת במקום. גם מבלי להתאמץ תשימו לב כי הזמן באמסטרדם כאילו עומד מלכת ולמרות שמקומיים יצעדו לצדכם בעודם ממהרים לכאורה למקום העבודה, יש תחושת חופש בלתי מוסברת והרגשה שאין מה לדאוג ואין סיבה לרוץ כי הדקות באמסטרדם נמשכות 120 שניות ואפשר לחדול לרגע ממרוץ העכברים שאנו מצויים בו.

וממש כפי שאמסטרדם היא הרבה יותר ממה שהיא נראת, כך גם הולנד. אז אמסטרדם היא לא רק עיר בירה והולנד היא לא רק אמסטרדם, אלא הרבה יותר מכך.

 

ערים בהולנד

בנוסף לערים מלאות הפתעות להולנד יש עוד הרבה מאוד להציע ולחלוק עם מבקריה ולמעשה תוכלו להנות בהולנד כמעט מכל סוג של חופשה שתחשבו עליו, לרבות יעדים מצוינים לחופש משפחתי עם ילדים קטנים, מסלולים לתרמילאים ומטיבי לכת ונופש כפרי עם חוויה אותנטית במיוחד ונופים מרהיבים של טבע פראי עוצר נשימה.

אחד המקומות שלא כדאי לוותר עליהם במהלך החופשה בהולנד היא מי שמכונה "הולנד החדשה", הלא היא איינדהובן, בירת העיצוב ההולנדי אשר ידועה בזכות האופי הצעיר והתוסס שלה, המסעדות המצוינות המרשתות אותה והשווקים המיוחדים שבה.
המלונות באיינדהובן מצוינים ובטווח מחירים רחב, ההתניידות בעיר נוחה למדי גם עבור התייר המתחיל ויש בה שפע רב של אטרקציות שינעימו את זמנכם וימלאו את יומכם בקלות.

אם אתם חושקים בחופשה בעלת אופי כפרי יותר ופחות מתועש, הרי שמומלץ לפקוד את אזור ברדה וסביבתה הקרובה, שם תוכלו להנות מנופים מרהיבים, טירות קסומות ומבנים מרשימים המספרים על ההיסטוריה המקומית המרתקת.

אם תעשו כן, תוכלו לשלב את הטיול בהולנד עם גיחה קצרה לבלגיה שהרי ברדה נמצאת ממש בסמוך לגבול בין שתי המדינות כך שמדובר בהזדמנות לתפוס שתי ציפורים בחוויה תרבותית וקולינרית אחת, מוצלחת במיוחד.

כך או כך, את הטיול להולנד מומלץ לתכנן לחודשי הקיץ או עונות המעבר, מכיוון שהחורף המקומי הוא קר עבור המטייל הישראלי הממוצע. עם זאת, במידה ואתם מעוניינים לחוות את חג המולד והאווירה המיוחדת האופפת את הערים האירופאיות בתקופה זו – החורף היא עונה מושלמת עבור חופשה צבעונית ורומנטית במיוחד.

 

גשר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי