נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד את החוק בנוגע לדיבור בטלפון

מאזניים

אחת העברות הנפוצות ביותר היא שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה.

עבירה זו נאכפת בצורה משמעותית מצד משטרת ישראל והעונש עליה הוא קנס של 1000 שקלים ובנוסף צבירת 8 נקודות חובה מצד משרד הרישוי.

 

האיסורים לגבי טלפון נייד ומה נחשב לכזה?

לפי התקנות אנו למדים, כי הטלפון הנייד הוא כלי המשמש לתקשורת ובו קיימים לחצנים לחיוג. לפי חוק, נאסר עלינו להחזיק טלפון וכל שימוש בו בזמן נהיגה הכולל קריאת מסרונים (SMS) ושליחתם בזמן נסיעה. על הנהג להניח את הטלפון בצורה יציבה וכל התעסקות בו בזמן נהיגה תהווה עבירה.

 

אפשר להשתמש בטלפון כשהרכב לא בתנועה?

עניין זה מעסיק רבים מבין הצדקנים שבננו והשאלה שעולה היא האם אפשר להשתמש בטלפון כאשר הרכב תקוע בפקק או עומד ברמזור אדום? ובכן, יש בתי משפט שפירשו את המונח "תנועה" כמצב שבו הרכב נצא בתזוזה ובתי משפט אחרים פירשו את המונח כמצב שבו הרכב מצוי בפקק או עומד ברמזור אדום. לפי אגף התנועה, לא נותנים דו"ח לרכב שלא היה בתנועה, מכיוון שמצב כזה אינו גורם לסיכון בטיחותי שאותו רוצים למנוע כאשר אוכפים שימוש בטלפון בזמן נהיגה.

 

אז בסוף שוטר עצר אותך. מה עושים ?

תזכרו כי כאשר שוטר הבחין בביצוע עברה ומבצע אכיפה הוא מתעד את מה שראה ורושם את הדברים בנסיבות הדו"ח, ולכן חשוב מאוד להיות קצרים ועניינים עם השוטר ומומלץ לא להתנצל או לשלוח מילות סליחה. דברים אלו נרשמים ויכולים לשמש את הנהג לרעה ברגע שיגיע לבית המשפט.

בזמן ששוטר כותב דו"ח על טלפון מומלץ לצלם סרטון עם המפגש אתו ואת מקום העצירה, השוטר עצמו, מצב התנועה וכו'. צילום יכול להוות עבורכם חומר ראיה משמעותי, שיסייע לסנגור שלכם להפריך את טענות התביעה המשטרתית.

 

דו"ח שימוש בטלפון בזמן נהיגה. איך מתמודדים ?

אחרי שקיבלתם קנס על שימוש בטלפון בזמן נהיגה תוכלו לעשות את הדברים הבאים:

  1. תשלום הדו"ח שיהווה אסמכתא על כך שאתם מודים בעבירה. המשמעות: צבירת 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.
  2. בקשה להישפט – מתבצעת דרך הדואר הרשום אל פניות הנהגים של משטרת ישראל. במקרה כזה ישלחו לכם זימון לבית משפט ובסופו יוחלט אם הנהג זכאי או אשם. ישנם מצבים שאפשר להגיע להסדר טיעון שיכלול אישום בעברה קלה יותר שאין צבירת נקודות חובה במשרד הרישוי.

אם הנהג רוצה להילחם על חפותו או לבטל את צבירת הנקודות הוא חייב להצביע על כשלים בהתנהלותו של השוטר. במידה וניסיון זה לא צלח הנהג עלול להיות מורשע באופן חמור יותר מהקנס המקורי ולכן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני תעבורה ערן עקרוואי שיוכל לספק את התוצאה המיטבית הנדרשת עבור הנהג.

 

סמל משפטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים