נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזר מס מלימודים – כמה ניתן לקבל?

שטייער שטודיעס

החוק קובע עילות רבות אשר מאפשרות ביצוע של החזר מס. למעשה, החזר מס הוא החזרה של כספים שנגבו על ידי המדינה בעודף לידי מי שזכאי להם, כלומר, מי שהכספים נגבו ממנו. אחד המקרים בהם כספים עשויים להיגבות מכם בעודף הוא לאחר סיום לימודים אקדמיים או מקצוע. בפסקאות הקרובות נציג את העילה של החזר מס לאחר לימודים ואת הדרכים לממש את החזר המס.

 

החזר מס – מה זה?

החזר מס הוא השבה של כספי מסים שנגבו מכם במהלך שנה מסוימת ושהם נגבו מכם בעודף. כלומר, רשות המסים גובה מבעלי הכנסות מסים בהתאם להכנסה אותה היא צופה שתקבלו, ומבלי להתחשב בהטבות כלשהן להן אתם עשויים להיות זכאים. עם זאת, במקרים רבים סך ההכנסה השנתית שלכם אינה גבוהה כמוערך על ידי רשות המסים וישנם תנאים מסוימים המזכים אתכם בהחזר כספים. לכן, ישנם אנשים רבים שזכאים להחזר מס.

 

מהי עילת סיום לימודים

אחת מהעילות הקבועות בחוק היא פטור ממס בגין סיום לימודים אקדמיים או לימודי מקצוע. החל משנת 2013 הכירה רשות המסים בשנה שלאחר סיום הלימודים כשנה בה ראוי להקל על אנשים בתשלום מס. לכן, היא מאפשרת פטור בגובה של נקודת זיכוי אחת. כידוע, ישנה אפשרות לצבור נקודות פטור ממס. כך לדוגמא אם אתם גרים ביישוב ספר המזכה בפטור או שאתם מכניסים הכנסה נמוכה או שהחלפתם מקום עבודה במהלך השנה, ייתכן שתהיו זכאים להטבה גדולה יותר. המשמעות הכספית של נקודת זיכוי אחת היא החזר של כמה מאות שקלים על כל חודש עבודה. כך למעשה הפטור בגין סיום לימודים עשוי להצטבר לאלפי שקלים בשנה.

 

איך לעשות את זה?

ישנם רבים הסבורים כי ההתנהלות מול רשות המסים היא מסובכת וביורוקרטית מאוד. האמת, מחשבה זו היא מחשבה נכונה. רשות המסים היא רשות ממשלתית מורכבת, בירוקרטית ומלאה בנהלים. לכן, ישנם רבים אשר מוותרים על זכויותיהם. עם זאת, נכון יהיה להסתייע בשירותיה של חברה שהיא מומחית לעניין ושביכולתה לסייע לכם למצות את זכויותיכם.

 

עבדו בסיוע של מקצוענים

לאור העובדה שההתנהלות מול רשות המסים היא מסורבלת ומורכבת, נכון יהיה שתבצעו את החזרי המס תוך הסתייעות במומחה. ההסתייעות במומחה עשויה לקצר לכם באופן ניכר את הזמן אותו תמתינו עד להשבת הכספים שנגבו מכם ביתר, ובכך להפוך את התהליך ליעיל באופן משמעותי.

בשורה התחתונה, סיום של לימודים אקדמיים או לימודי מקצוע מזכה בפטור ממס בשווי של נקודת זיכוי אחת. המשמעות הכספית היא החזר של כספים בסך של כמה אלפי שקלים. בהתחשבה בכך שפטור זה עשוי להצטבר על נקודות זיכוי אחרות, ייתכן שכדאי לכם מאוד התחיל בתהליך להחזר מס. לאור מורכבותו של התהליך, נכון יהיה אילו תפנו לבצע אותו באמצעות מקצוענים שיוכלו להקל עליכם ולזרז את התהליכים.

משקפיים על ספר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים