נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית צה"ל

עורך דין להטרדה

כאשר אנחנו מתגייסים ומקדישים את מיטב שנותינו לטובת המדינה, הציפייה הסבירה והנורמטיבית היא להעביר את תקופת השירות מתוך ביטחון מקסימלי לכבודנו וגופנו, אך לצערנו, אחד הנושאים הבולטים איתו צה"ל נאלץ להתמודד הוא תופעת ההטרדות המיניות, תופעה אשר נראה כי ההיקפים שלה רק הולכים וגדלים מידי שנה

 

ייחודיותו של השירות הצבאי

הטרדות מיניות הן לצערנו תופעה חוצת מגזרים ומקומות, כשהיא יכולה להתרחש במרחב הציבורי, במקום העבודה, במרחב המשפחתי ובמגוון מקומות וסיטואציות נוספות. אך כשאנחנו שומעים על תופעה זו בגוף מדיני ובטחוני מוערך כל כך כמו צה"ל, אליו אנו שולחים את טובי בנינו לתרום את מיטב שנותיהם למדינה, התופעה הופכת לצורמת במיוחד.

השירות הצבאי הוא שירות ייחודי, המתפרש על פני מספר שנים, כאשר פרמטרים כמו היותו שירות חובה, פער הגילאים והדרגות, אי היכולת לבחור לצד מי לשרת, כמו גם שירות משותף של שני המינים, בנים ובנות, מהווים כר פורה להטרדות בעלות אופי מיני, תופעה שנראה כי נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות.

 

מהי הטרדה מינית בצה"ל?

הטרדה מינית היא הטרדה מינית בין אם היא מבוצעת במרחב הציבורי, במקום העבודה או בצבא וחשוב לדעת כי על אף שלצבא קיימת מערכת משפט עצמאית משלו, הרי שבכל הנוגע להטרדות מיניות, אימץ הצבא את עיקרי החוק הקיים למניעת הטרדה מינית.

כפועל יוצא מכך, אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני, סחיטה באיומים על רקע מיני, ניצול יחסי מרות, התנכלויות ומעשים פוגעניים עצמם, ייחשבו כהטרדה מינית לכל דבר ועניין, אשר תטופל בהתאם במסגרת המערכת הצבאית, כאשר חשוב ואף מומלץ להיוועץ במקרים כאלו עם עורך דין עבירות מין המתמחה בדין ובמשפט הצבאי. מומלץ לפנות לדורון ויינרייך – משרד עורכי דין עבירות מין שיכול לספק הכוונה משפטית וייעוץ בנושא.

 

כיצד נושא ההטרדות המיניות מטופל בצה"ל?

כאמור, נושא ההטרדות המיניות בצה"ל הוא תופעה מוכרת, הזוכה פעמים רבות להד תקשורתי נרחב אך יש לציין כי הצבא פועל בדרכים רבות למגר את התופעה המגונה הזו, כשתחום הטיפול בהטרדות המיניות נמצא תחת אחריותה הישירה של יוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים).

על פי פקודת המטכ"ל בנושא, כאשר חייל מדווח על כך שחווה פגיעה על רקע מיני (למפקדיו, בפני נציגת יוהל"ן או ישירות במצ"ח), על הגורמים הרלוונטיים לפעול ללא דיחוי לבירור נסיבות המקרה ומתן סיוע נפשי ורפואי ככל הנדרש.

 

מהם העונשים בגין הטרדות מיניות בצה"ל?

היות והטרדה מינית נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ועניין, גם במסגרת הצבא, ומלבד עונשי מאסר כקבוע בחוק, הרשעה במעשה הטרדה מינית יכולה לעלות למטריד גם בפגיעה בזכויותיו השונות – כמו פגיעה בשכר, השעיה ואף הדחה משירות, כאשר בנוסף, ניתן לתבוע את הפוגע גם לקבלת פיצויים בגין ההטרדה.

 

לשמור על הביטחון, גם שלכם

המאפיינים הייחודיים של השירות הצבאי הם בין הגורמים העיקריים לכך שהטרדות מיניות בצבא הן תופעה נרחבת יותר מאשר במגזר האזרחי, כאשר ראינו כי גם במסגרת הצבאית ההתייחסות להטרדות המיניות היא כעבירה פלילית לכל דבר ועניין, הנמצאת תחת אחריות היוהל"ן, כאשר העונשים הצבאיים יכולים לנוע בין קנסות כספיים, הדחה משירות ועד מאסר.

הטרדה מינית

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא