נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך למדביר המתחיל: עלויות ההדברה בעסק אל מול הרווח

מלכודת

כל בעל עסק נתקל מספר פעמים ביום בשאלה: "כמה זה עולה?".

כבעל עסק להדברה, עליך לקבל החלטה לגבי תמחור השירות שלך, על מנת שתוכל לענות על שאלה זו כראוי.

תמחור השירות אותו אתה מספק, תלוי במספר גורמים שחשוב לקחת בחשבון.

 

עלות החומרים

סוג החומרים בהם נעשה שימוש בכל עבודת הדברה, תלוי בסוג המזיקים איתם מתמודדים ובסוג ההדברה היעיל ביותר נגדם. במקרים בהם שימוש בריסוס יפתור את הבעיה, עלות העבודה נמוכה ממקרים בהם נעשה שימוש גם בפיתיונות ג'ל – שהוא חומר יקר יותר משמעותית. לכן, תמחור ההדברה יעשה לפי סוג החומר איתו בוצעה העבודה.

 

גודל שטח ההדברה

בנוסף לסוג החומר ועלותו, יש לקחת בחשבון את הכמות של החומר בו נעשה שימוש. הכמות נקבעת לפי גודל השטח אותו מדבירים. יותר שטח דורש יותר חומר ועלות ההדברה עולה בהתאמה. גם במקרים חמורים יותר, בהם ההתפשטות של המזיק הינה רחבה ויש צורך בכמות גדולה יותר של חומר לשטח נתון – תמחור העבודה צריך לעלות בהתאם.

 

עלויות נלוות

מלבד כך שלכל סוג הדברה מחיר שונה בהתאם לסוג החומר והכמות, יש לקחת בחשבון גם עלויות משניות, כגון: המרחק הגיאוגרפי של מזמין ההדברה ומחיר הנסיעה עד אליו, מספר השעות של עבודת ההדברה כתלות בחומרת הבעיה ובהיקף שלה, ואפילו הוצאות של העסק על שיווק וניהול האתר של החברה. כל אלו נכנסים כפרמטרים כאשר יש צורך לתמחר את השירות, אחרת הרווחים לא יכסו את הוצאות העסק.

 

מה זה פה – שוק?

פרמטר נוסף שנכנס בשיקולים של תמחור ההדברה, הינו המחיר הממוצע בשוק. בכל תחום קיימת תחרות בין חברות הנותנות את אותו השירות, כך שרצוי לפני קביעת המחיר לוודא שאתם לא קובעים מחיר נמוך מידי – שעלול להציג אתכם כפחות מקצועיים וחסרי ניסיון, או מחיר גבוה מידי – שעלול לגרום לפחות לקוחות לפנות אליכם. ארגון המדבירים יצר מחירון מומלץ לצרכן בדיוק בגלל מקרים אלו, כך שתוכלו להיעזר בו כנקודת מוצא בקביעת מחירון הדברה של החברה שלכם.

 

שיקולים מיוחדים

ישנן סוגי הדברות מורכבות יותר, שמחירן יקר יותר משמעותית מאחרות בגלל הזמן רב שהן דורשות, לצד שימוש במכשירים אותם תצטרכו לרכוש בנוסף לחומרי ההדברה. בנוסף, נהוג לתת אחריות ארוכה יותר על עבודות אלו – מה שמשפיע על קביעת המחיר. לדוגמא, לביצוע הדברת טרמיטים מחיר גבוה, כיוון שהדברה זו דורשת קידוח נרחב של הרצפה והחדרת רעל לאותן נקודות.

 

דרך צלחה!

כדי שבשורה התחתונה תרוויחו מהעסק שלכם, עליכם לקחת בחשבון את כל הגורמים המשפיעים על עלות ההדברה, כך שתוכלו לתמחר אותה במחיר שיהיה שווה לכם לכיס. אל תשכחו שגם ההוצאות הנלוות של העסק שלכם צריכות להיכלל במחיר השירות. תמחור נכון של העבודה – יהיה שווה לרווח שלכם.

 

 

ספרי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא