נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הגעת לגיל פרישה? חשוב שתכיר את התיקון שיחסוך לך הרבה כסף

פרישה לגמלאות

הגעתם לגיל הפרישה? אתם בודקים מה שיעור החיסכון שלכם בקרן הפנסיה? בקופת הגמל? בביטוח המנהלים? אתם בודקים איזה אחוז מהסכום שנצבר לזכותכם יכול להיות מיועד להשקעות? לאחר שנים רבות שבהן חסכתם וצברתם לעצמכם עוגן לעתידכם הכלכלי, חשוב שתדעו – בשנת 2012. חוקקה המדינה את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שמטרתו להיטיב עם קהילת הגמלאים ולאפשר השקעות פטורות ממס בתנאים מועדפים.

 

מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מתייחס לגמלאים שפרשו מעבודה לאחר שהגיעו לגיל הפרישה ולכל אדם שהגיע לגיל 60. התיקון מבקש לייצר יציבות במצבה הכלכלי של קהילה זו באמצעות מתן פטור ממס על רווחי הון מכספים שהושקעו בקופות גמל בלבד. את סכום הכסף שנמצא בקופת הגמל ביום הפרישה ניתן להשקיע ללא תשלום מידי של מס הכנסה.

זאת ועוד, התיקון קובע שגמלאי יוכל להפקיד לאחר פרישתו סכום חד פעמי בקופת הגמל ולנתב אותו להשקעה יחד עם הכספים האחרים שנצברו בקופה. יתרונות נוספים  שנובעים מתיקון 190 הנם – נזילות מלאה של הכסף בכל עת, תשלום מס מופחת בעת פדיון הכסף ומימוש הרווחים ופרוצדורות משיכה קלות ונוחות.

 

הטבות מס על רווחים

חסכון בקופת גמל על פי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה יהיה פטור ממס כלומר, עם השקעתם בניירות ערך וקיבלתם דיבידנד אתם פטורים מתשלום מס. יש לכם איגרות חוב ומגיעה לכם ריבית חיובית היא פטורה ממס. תיקון 190 קובע שתוכלו לעבור בין מסלולי השקעה ואם לא עשיתם זאת כדי להגדיל או להקטין סיכונים תהיו פטורים ממס על הרווחים שייצברו.

היתרון הגדול ביותר של תיקון 190 הוא כנראה תשלום מס מופחת ביום משיכת הכספים מקופת הגמל, במקום מס רווחי הון של 25 אחוזים תשלמו 15 אחוזים בלבד. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מאפשר לכם לבצע השקעות מכספי קופת הגמל גם בתחום הנדל”ן בארץ ומעבר לים https://www.t190.co.il

 

עלויות ניהול הוגנות

מי שאכן ישקיע את כספי קופת הגמל שלו ייהנה מעלויות ניהול הוגנות בקנייה ומכירה של ניירות ערך ובטיפול בכל השקעה שיבצע. כמו כן, דמי הניהול השוטפים בקופות הגמל נמוכים מהמקובל בתוכניות השקעה אחרות וניתן ליהנות מפטור על דמי משמרת ועמלות שורה המקובלות בבנקים. קופות הגמל נמצאות תחת פיקוח ובקרה של  משרד האוצר ומידי חודש מתפרסמים דוחות מפורטים בשקיפות מלאה אודות התשואות שעשו.

 

מדוע היה צורך בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

התיקון בוצע כפי הנראה על ידי המדינה במטרה לייצר עוגן וביטחון כלכלי לגמלאים החדשים שפרשו מעבודתם ויש להם כסף בקופת גמל. במקרה זה קופת הגמל נותנת אפשרות למקסום הכנסות בזכות הרווחים שניתן להשיג מההשקעות שמתבצעות באמצעות הכספים שנצברו בקופה לאורך השנים.

 

תנאים בירושה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, מאפשר לקבוע מוטבים ותכנון עיזבון תוך שמירה על הזכויות שמקנה קופת הגמל. התיקון קובע שאדם שהלך לעולמו לפני גיל 75 יוכל להוריש את ההשקעות בקופת הגמל לשיריו והם ייהנו מפטור ממס הכנסה על רווחי הון שנצברו עד ליום הפטירה. במקרה אחר, אדם שנפטר אחרי גיל 75 יוריש לשיריו את האופציות למשוך את כספי ההשקעות בתשלום מס על רווחי הון מופחת בשיעור של 15 אחוזים בלבד או לחלופין, הם יוכלו לקבל קצבה חודשית קבועה שתהיה פטורה ממס.

 

פרישה לגמלאות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא