נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גם בימים של למידה מרחוק, עדיין יש חשיבות למחברות כתיבה – על סוגי מחברות קיימות

עט ויומן

 הלמידה דרך הזום בתקופה האחרונה השפיעה על שיטת הלימוד והקשב אך לא על מחברות הכתיבה.  המאמר יפרט על סוגי מחברות שונות שאי אפשר לוותר עליהן גם כשלומדים דרך הזום.

 

המחברת החכמה

כשמדובר בכיתות הנמוכות, לילדים נחוצה מחברת לבית ספר עם שורות ומרווחים גדולים שבאים לידי ביטוי במחברת החכמה. במחברת ישנם 16 דפים או 32 עמודים והילדים יכולים באמצעותה לרשום אותיות ומספרים בצורה אחידה ומרווחת. ניתן להשיג מחברות חכמות בדפי שורות לאותיות ובדפי חשבון למספרים.

 

מחברת רגילה

מחברות רגילות מגיעות בצבעים ובגדלים שונים עם כריכות קשות או רכות ובעיצובים שונים. כדי לשמור עליהן ניתן לעטוף אותם במעטפות ניילון צבעוניות המתאימות אליהן בגודלן. ניתן להשיג מחברות בשורות, חשבון, אנגלית (משמאל לימין) או חלקות של 40 דפים ו-10 או 14 שורות בכל עמוד, 72 דפים ועוד.

 

מחברת ספירלה

מחברות הספירלה הן מחברות עם כריכה קשיחה מפלסטיק המשמשת גם כמשטח לכתיבה והיתרון שלהן הוא היכולת לתלוש דפים. הנייר שלהן יותר עבה ואיכותי והן מגיעות בעיצובים, צבעים וגדלים שונים. ניתן להשיג מחברות כאלו בגודל A4 של 72 דפים או מחברות קטנות יותר בגודל A5 או A6 הנוחות לאחסון בין אם מדובר על מחברות חשבון או בין אם אלו מחברות שורות. בנוסף, ישנן מחברות ספירלה המחולקות לנושאים באמצעות מחיצות ומאפשרות סדר וארגון.

 

הדפדפות והקלסרים

במרבית מהמקרים בית הספר מבקש מהילדים להכין קלסר עם דפדפת שורות או חשבון בגודל A4 לשיעורים בהם נלמדים הרבה נושאים לאורך השנה. באמצעות חוצצי פלסטיק ניתן לחצוץ בין הנושאים השונים ולהכניס הכל לקלסר שיאגד את החומר בצורה מסודרת. ניתן לרכוש את הדפדפות במארזים של 5 דפדפות בכל מארז ובגדלים שונים. לדפדפת החלקה יש 40 דפים, לדפדפת חשבון או שורה 100 דפים וניתן להשיג גם בגודל A5 דפדפות של 40 דפים.

 

מחברות מעבדה

מחברות למעבדה מותאמות לעבודה בתנאי מעבדה מכיוון שהכריכה שלהן קשה ועמידה במים. כאשר לומדים שיעורי כימיה מרחוק הילדים צריכים להכין ניסויים מתרכובות שונות גם בבית ולכן יזדקקו למחברות מסוג זה. המחברות הללו מגיעות בדרך כלל בגודל A4 עם 40 דפים, 100 דפים או 200 דפים בשורות או במשבצות. ניתן להשיג את המחברות בעיצובים שונים ובכריכות צבעוניות. ישנן מחברות מעבדה בהן יש מקום לחתימות והדפים ממוספרים עם רווחים.

 

מחברות יומן

ישנה חשיבות רבה גם ליומנים בעת למידה מרחוק. התלמידים מקבלים את מערכת שעות הלמידה בזום אומנם, אך מומלץ שירשמו את השיעורים גם ביומן או שינויים שיחולו לאורך השנה במיוחד בתקופה הנוכחית. מעבר לכך ביומנים ניתן לרשום מתי צריך להגיש משימה כזו או אחרת, מועדי מבחנים וכד'. היומנים מגיעים בגדלים, צבעים ועיצובים שונים המתאימים לכל גיל.

 

דף כתיבה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה