נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיול למתחילים בבירת פורטוגל

הרמון

ליסבון, בירתה של פורטוגל, היא אחת הערים המעניינות והמזמינות ביותר באירופה ולא סתם פוקדים אותה מדי שנה אלפי תיירים מדי שנה.

תכננו לעצמכם לפחות כמה ימים של חופשה בליסבון, כיוון שיש שם לא מעט לעשות ולראות.

ליסבון היא אמנם העיר הגדולה ביותר בפורטוגל, אך למעשה היא אינה גדולה בכלל, שטחה מכסה 100 קמ"ר ויש בה כחצי מיליון תושבים בלבד (באיזור המטרופולין של ליסבון יש כ-2.8 מיליון תושבים). גודלה, או יותר נכון קוטנה, הם חלק מהקסם שלה, יש בה מרחב לנשום ואפשרות להגיע ברגל לרוב המקומות, או בנסיעות קצרות.

 

קצת גיאוגרפיה והיסטוריה

פורטוגל היא חלק מחצי האי האיברי, יחד עם ספרד, וליסבון יושבת על גדות נהר הטז'ו וחוף האוקיינוס האטלנטי, כאשר שני גשרים ארוכים (גשר 25 דה אבריל וגשר ואסקו דה גאמה) מחברים את חלקיה השונים. המרכז ההיסטוריה של ליסבון אשר קיימת מאז המאה ה-8 לספירה בנוי על 7 גבעות תלולות ועל כן ברובו ניתן ללכת ברגל בלבד.

ההיסטוריה הכה מרשימה של ליסבון, שהיתה בעבר בעלת כוח רב בכל העולם ומקום מוצאם של מגלי עולם רבים, מונצחת באתרים שהוגדרו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית:  מגדל בלם ומנזר ז'רונימוש. בנוסף אליהם תוכלו לראות גם את מבצר סאו ז'ורז'ה מהמאה ה-11, פנסיון האהבה מהמאה ה-18, כיכר קומרסיו מהמאה ה-18, שוק הפשפשים "פיירה דה לאדרה" מהמאה ה-13, רובע אלפמה שהוא הרובע העתיק בעיר ובו נמצאת הקהילה היהודית בליסבון ששרדה את הגירוש ועוד אתרים היסטורים רבים.

 

אטרקציות שונות

בליסבון אמנם הרבה היסטוריה, אך מצד שני היא גם מאוד מודרנית ויש בה מכל הטוב של עיר מטרופוליטנית מתקדמת. רובע באירו אלטו הוא אמנם עתיק מאוד, אך מדי צהריים נפתחים בו בארים ומועדונים רבים והוא הופך להיות רובע תוסס ומלא חיים עד שעות הלילה הקטנות.

ליסבון ידועה גם בשופינג מוצלח – מעבר לשוק הפשפשים העתיק שלה (פיירה דה לאדרה), תוכלו להגיע גם למתחם ה-Lxfactory בו ניתן למצוא חנויות מגוונות לצד מופעי רחוב מכל הסוגים, או לבקר ברחובות גארט וקרמו שברובע שאידו בהם חנויות אופנה, קוסמטיקה וספרים לצד בתי קפה ומאפיות טעימות.

ליסבון אמנם מאוד אורבנית, אך לא חסר בה טבע, מעבר לשקיעות קסומות על חוף הים, פארק מונסנטו במערב העיר הוא הפארק העירוני הגדול ביותר בעולם! תוכלו למצוא בו שבילי אופניים, מקומות לעשות פיקניק, קירות טיפוס, פארק סקייטבורד ועוד. גם פארק "טיילת האומות" מציע חורשת אקליפטוס קסומה, מדשאות ירוקות ואושינריום ענק.

ישנם גם לא מעט פסטיבלים ואירועים גדולים בליסבון לאורך השנה כמו יום פורטוגל, חג העובדים, יום הגאווה, מירוץ השוורים השנתי, הקרנבל, חצי מרתון ליסבון ופסטיבל המוזיקה אסטוריל. הפסטיבלים והחגים מתרחשים בין פברואר ליוני ויהוו סיבה נוספת ונהדרת להגיע לליסבון ולחוות עוד מהתרבות שלה.

 

מה אוכלים?

בין ביקור בפארק לשיטוט במנזרים תוכלו להנות מאוכל פורטוגזי משובח המורכב בעיקר מדגים טריים, גבינות יוקרתיות ותבשילי בשר בקדרה לצד יינות וליקרים מחבל הדואורו שבפורטוגל. אם לא מספיקות לכם המסעדות הפזורות ברחבי העיר, תוכלו תמיד להגיע לשוק האוכל ריביירה ולנסות את כל מיטב הקולינריה שיש לפורטוגל להציע.

ליסבון נחשבת לעיר זולה יחסית, ועל כן גם האוכל וגם היצע המלונות בליסבון, בין אם באכסניות, חדרי אירוח או מלונות מפוארים תהיה יחסית זולה בהשוואה לערים אחרות באירופה.

 

מתי כדאי לטוס?

שלא כמו ערים בצפון אירופה הקפואה, כגון לימריק או גלאזגו, מזג האוויר בליסבון דומה מאוד למזג האוויר בישראל – בחורף קר וגשום ובקיץ חם ולח.

בגלל מיקומה של ליסבון גם בחודשי הקיץ החמים והלחים תזכו לבריזה נעימה מהים, אך החודשים הנעימים ביותר לחוות בהם את ליסבון הם חודשי האביב והסתיו, בהם מזג האוויר נאה והטיולים הרבים ברגל (דרך התנועה העיקרית בליסבון) הם בתנאי האקלים המתאימים לכך ביותר. בחורף מזג האוויר בליסבון מגיע בדרך כלל למינימום של כ-5 מעלות צלזיוס, כך שגם החורפים סבילים למדי והם פחות עמוסים מבחינת תיירים.

ישנן טיסות ישירות מישראל לליסבון, האורכות כ-5 שעות, בגלל שקו ישראל – ליסבון ישיר הינו יחסית חדש מחירי הטיסות גבוהים יחסית לטיסות אחרות לאירופה, אך ניתן למצוא חברות לואו- קוסט המגיעות לליסבון עם קונקשן בבירות אחרות באירופה. שימו לב שמחירי הטיסות משתנים בהתאם לעונות התיירות ולחגים השונים.

 

דגל של מדינה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים