נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז

אדם בהפרעה

 

הפרעת קשב וריכוז (ADHD ) היא הפרעה נפוצה אשר מאובחנת אצל ילדים ובני נוער. כיצד מטפלים בהפרעת קשב וריכוז? על כך ובהרחבה – בהמשך המאמר.

 

הפרעות קשב וריכוז – קשת רחבה של טיפולים

ADHD  המוכרת יותר כהפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה אשר אובחנה בעשור האחרון אצל עשרות אלפי ילדים ובני נוער, כאשר מדובר במגמת עלייה מדי שנה. אם בעבר ילדים אשר סבלו מהפרעות קשב וריכוז נחשבו כילדים "מופרעים" אשר צריכים להתמודד עם ההפרעה בכיתה ייעודית, כיום מדובר בילדים ובני נוער אשר יכולים לשלוט בהפרעת הקשב והריכוז, ומשתלבים במרקם החברתי והכיתתי באופן מלא, הן באמצעות תרופות ייעודיות והן באמצעות טיפולים פרטניים אשר נעשים מתוך כוונה לשלוט בהפרעה, ולא לתת לה לשלוט על הילד.

אולם, חשוב לזכור כי במידה ומעוניינים לקבל אבחון מקצועי של הפרעת קשב וריכוז, יש להפנות את הילד באמצעות הגורמים החינוכיים לאבחון מקצועי הנעשה ע"י מכון המתמחה בתחום באופן פרטי או באמצעות פסיכולוג החל מגיל 6, וזאת בכדי לטפל בהפרעה בהקדם האפשרי. במידה והפרעת קשב וריכוז איננה מטופלת, הילד עשוי לפתח ביטחון עצמי נמוך כמו גם ירידה משמעותית ביכולת שלו לעמוד בקצב הלימוד או לממש את עצמו מבחינת הידע בתהליך הלימוד, ולכן ילדים אשר סובלים מהפרעת קשב וריכוז לא מאובחנת נוטים לצבור פערים משאר בני גילם.

לאחר האבחנה ניתן לקבל שורה ארוכה של הקלות אשר כוללת בין היתר אישור לשימוש בדף נוסחאות מורחב, הקראה ושכתוב, זמן נוסף במבחנים כמו גם מבחן מותאם אישית. ככל שההתערבות תיעשה מוקדם יותר, כך ייטב. משום כך, הורים נתקלים בלא מעט אופציות לטיפולים לאחר קבלת האבחון הסופי, כאשר טיפול אפקטיבי נעשה באמצעות שיטת סי בי טי, עליה נרחיב כעת.

 

ילד על ערימת ספרים
ילד על ערימת ספרים

 

מהי שיטת סי בי טי וכיצד היא עוזרת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז?

שיטת סי בי טי היא שיטה אשר מבוססת על שינוי התנהגותי וקוגניטיבי, והיא מאפשרת לטפל במגוון רחב של הפרעות, החל מהפרעת קשב וריכוז ועד חרדה. טיפול בהפרעת קשב וריכוז בשיטה הזו תעניק אפשרות לקבלת תמיכה וסיוע לילדים אשר כולל ביטחון עצמי וערך עצמי מוגבר, חיזוק היכולות החברתיות וכן אימוץ הרגלי חשיבה מקדמים. מטפל מוסמך בשיטה הינו אור פוקס אשר מטפל בקליניקות אשר בבעלותו במאות מטופלים אשר אובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז.

ברבות השנים זכה אורי למחמאות מקיר לקיר בעבור התהליכים אותם העביר את המטופלים, באמצעות טיפול בהפרעת קשב וריכוז אשר מבוסס על השיטה. לאור העובדה כי השיטה מבוססת על קבלת תוצאות בטווח הקצר, ניתן יהיה לראות אצל הילד שיפור משמעותי החל מהמפגש הראשון, ולכן מדובר בטיפול אפקטיבי. לקבלת מידע נוסף אודות שיטת סי בי טי, היכנסו לאתר הרשמי של אורי פוקס.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה ליקויי למידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא