נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים לאיך לגדל פירות בגינה

אורז מגולגל

גינת עצי פרי שמגדלים לבד בחצר היא הדרך הטובה ביותר לאכול פירות טריים ללא ריסוס ישר מהעץ וליהנות מגידול טבעי.

קיבצנו לכם מספר טיפים לגידול פירות בגינה.

 

קח פרי ותהיה לי בריא

אכילת פירות בכלל וגידולם בפרט היא דרך מצוינת לשמור על רמת משקל מאוזנת, על צריכת ויטמינים ומינרלים המסייעים לאיברים השונים בגוף, על אנרגיות ובריאות מיטבית לאורך כל השנה. בין אם מזמינים מגשי סושי פירות בראשון לציון ובין אם מכינם בבית מיצים טבעיים מהפירות, הגוף מקבל את כל מה שהוא צריך במידה הנכונה כאשר לא מגזימים. לכן, חשוב לדעת שגם אם הגינה שלכם שופעת בפירות עונתיים יש לאכול 3 מנות פרי ביום ולא יותר. אך כדי שהגינה תהיה פורייה צריך להקפיד על מספר כללים.

 

הכללים האידיאליים לגינת פירות מוצלחת

נטיעת עצי פרי בגינה צריכה להיעשות בראש ובראשונה במקום בו העצים יוכלו לקבל מספיק אוויר ואור. לפני הנטיעה חייבים להכין את האדמה, לזבל ולעבד אותה כי היא זו המזינה את העצים. כמו כן, יש לדאוג למערכת השקיה שתהיה לאורך הגינה ומסביב לכל עץ בצורת טפטפות. ככל שהאלמנטים של אוויר, אור, אדמה ומים יהיו יותר אופטימליים כך התוצאות יהיו טובות יותר. לא משנה אם מדובר על גידול ירקות או פירות בגינה, הצמחים עוברים תהליך של פוטוסינתזה באמצעות האור והם חייבים לנשום אוויר אחרת ינבלו.

 

תנאי השטח והאקלים

כלל חשוב נוסף הוא סוג הקרקע. ישנם משטחים שונים חוליים, חומציים וחרסתיים. קרקע החרסית היא זו המתאימה לגידול עצי פרי ונוי. מדובר על אדמה אופטימלית רוויה בחומרי הזנה שיסייעו לגינה שלכם לשגשג ולפרוח. בסוג אדמה זה אין בועות אוויר. המים מתנקזים בה בהדרגה וכאשר היא לחה ודביקה היא שומרת שלא יוצרו סדקים שיקרעו את השורשים. מבחינת האקלים האדמה מתחממת יותר לאט מעונת האביב ולכן היא נחשבת לאיכותית עבור גידול עצי פרי. זוהי גם אדמה המתאימה לאדניות על מנת לגדל עצי פרי במרפסת. כאשר האדמה איכותית ותנאי האקלים טובים ומותאמים לסוג העץ, הוא יתחיל להוציא פירות מגיל שנתיים. חשוב לדעת שאם קונים עצים בוגרים שכבר נותנים פרי תצטרכו להשקיע לא מעט כסף על השתילים. לפיכך, ההמלצה היא לרכוש עצים צעירים שהם זולים באופן משמעותי מהבוגרים, לחכות בסבלנות עד שיוציאו פירות ובינתיים להסתפק במגשי פירות או פירות במשקל.

 

העצים הטובים ביותר לגידול בגינה

עצי פרי הטובים ביותר לאקלים הישראלי ולגידול בגינה הם: עץ הזית, רימון, מנגו, שקד, פקאן, משמש, תפוח, שסק, גויאבה ועצי הדר כמו: לימונים, תפוזים, תפוזים סיניים, אשכוליות, קלמנטינות ופומלות. השסק, הלימון והתפוז הסיני הם העצים הנפוצים ביותר בגינות הביתיות. לסיכום, בחרו את עצי הפרי האהובים עליכם ותוכלו ליהנות מפירות טריים על בסיס יום יומי.

 

מאכל סיני

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא