נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יוסיין בולט החדש: החשיבות שבחינוך גופני לגיל הרך

תינוקת

לא צריך להשקיע בחינוך גופני לגיל הרך בגלל רצון להיות כמו יוסיין בולט… החינוך הגופני בגיל הרך הוא חשוב במיוחד. הוא משחרר, מחזק ומעניק לילידם מיומנות חשובות. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות שבהטמעת חינוך גופני במסגרות הגיל הרך.

 

איפה הילד יכול לתרגל חינוך גופני?

מרבית הילדים מתחת גיל שלוש שוהים במסגרות 8 שעות ביום ולכן, מעונות יום עד גיל 3 משלבים חינוך לגיל הרך במסגרת התכנים המועברים לילדים. למה התנועה חשובה כבר מגיל כזה ומה הילד מרוויח מכך? בדיוק כדי לקבל מידע בנושא, אתם מוזמנים להמשיך איתנו.

 

הילד מכיר את העולם דרך התנועה

כבר בבטן אימו העובר בועט, זז ומתנועע. גם בהמשך לאחר הלידה הילד מכיר את העולם דרך התנועה. הוא לומד את גבולות גופו דרך התנועה, לומד לשרת את עצמו, לקרב לעצמו באמצעות הידיים את המשחקים שמעניינים אותו וכך, כדי להתפתח במישור הרגשי, חברתי, מוטורי ושכלי, הוא צריך את התנועה. הוא זוחל ממקום למקום, הולך, מדלג ורץ. כך הוא יוצר אינטראקציות עם מי הסובבים אותו. הוא לומד עוד על הסביבה והוא מתפתח בהתאם.

 

התחום המוטורי משליך על תחומים אחרים

ברגע שילד חוה הצלחה בתחום מסוים, הוא משליך את ההצלחה הזו גם אל עוד תחומים. כך ילד שמתקשה בקבלת סמכות, ברגע שהוא יצליח להתמיד במשימה הדורשת עבודה על פי כללים והוא יועצם על עמידתו במשימה כנדרש, הוא יחווה הצלחה ויעביר אותה אל שאר התחומים בחייו בהם קשה לו לקבל סמכות. העבודה צריכה להיעשות עם מדריך צמוד ומקצועי. פעמים רבות ניתן לראות כבר מגיל קטן כיצד קושי מוטורי כמו סרבול מוטורי, גורם לילד לחוות קשיים בתחומים אחרים כמו התחום הרגשי. כולל הילדים יוצאים לחצר ומשחקים, רצים וזזים, והוא עומד מרגיש מסוחרר, המערכת הווסטיבולרית שלו מסחררת אותו והוא מרגיש מחוץ לחברה. כבר בגיל כזה הילד מרגיש שונה ולכן חינוך לגיל הרך חשוב במיוחד לילדים כאלו.

 

העלאת המוטיבציה

באמצעות הספורט הילד חווה הצלחות וממילא המוטיבציה שלו עולה. הוא מעז יותר לנסות. הוא מועצם ברגע של מאמץ ולא דווקא ברגע של הצלחה. פעילות כזו מתאימה במיוחד לילדים שרגילים להצליח בקלות וכאשר הם נתקלים במשימה קצת יותר מאתגרת, הם המתייאשים הראשונים… כאשר הם משתתפים בפעילות בה מועצמת הדרך אל ההצלחה ולא ההצלחה עצמה, התוצאות מדברות בעד עצמן.

 

נרמול הפחד מכישלון

ילדים רבים מפחדים לנסות כי הם מפחדים להיכשל. חינוך גופני מאתגר בהתאם לרמת הגיל של הילד מלמד את הילד שלא קורה דבר נורא כשלא מצליחים. מנרמלים את התחרותיות להצלחה ומוכיחים שלכולם יש דרך אל ההצלחה. וכדי להגיע אליה צריך להתאמץ.

המאמר נכתב ע"י שינדי, מדריכה מוסמכת לספורט טיפולי מעצים בילדים.

פעוט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים