נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שתרצו לדעת על ייפוי כוח מתמשך

מאזניים

ייפוי כוח מתמשך הינו הליך חלופי למינוי אפוטרופוס והוא נעשה מבעוד מועד כאשר הממנה כשיר מבחינה משפטית. מדובר בהליך חדש יחסית שהוסדר במסגרת תיקון לחוק הכשרות ומבחינה משפטית נותן מענה לאוכלוסיות שונות החוששות מהמשמעויות של איבוד האוטונומיה האישית שלהם בעתיד. מדובר בהליך פשוט יחסית ובאמצעותו נמנעת התערבות של המדינה בחיי האדם שמאבד את כשירותו. על הליך זה בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

ממונה ייעודיי

באמצעות ייפוי כוח מתמשך יכול אדם למנות אדם ייעודי אשר יוכל לפעול בשמו של המייפה בתחומים שונים. הייפוי יכול להיות כוללני לכל התחום האישי לרבות כלכלה, בריאות ורווחה או מוגדר לתחום מסוים. במהלך כתיבת ייפוי הכוח ובסיוע של עורך דין ייפוי כוח מתמשך המייפה יכול לקבוע, אילו הרשאות בדיוק יינתנו למיופה וכיצד על אותו מיופה לפעול למען המייפה.

 

מסמך צופה פני עתיד

מכיוון שמדובר במסמך משפטי מחייב חשוב לציין בו באופן מפורט בנוגע לאילו היבטים אתם מצפים מהמיופה לפעול בהתאם למינוי. הדבר יכול לכלול קבלת החלטות בריאותיות וגופניות, החלטות פיננסיות, החלטות חברתיות והחלטות הנוגעות לרכושו של הממנה ושימוש בו לשם רווחתו בשנותיו הארונות עם ההתדרדרות הצפויה במצבו.

 

רקע רלוונטי

ניתן לחלק את האחריות בין מיפויי כוח שונים ולהגדיר מי יהיה המיופה בכל הנוגע להחלטות בריאות ומי יהיה המיופה להחלטות כלכליות. בהקשר זה חשוב להתאים את האדם הממונה לכישורים הנדרשים בכל סוג של החלטה. רקע רפואי וטיפולי יכול לשמש בסיס למינוי מצומצם בתחום הרפואי ואילו רקע עסקי יכול לספק רקע לייפוי לקבלת החלטות לגבי רכוש וכדומה.

 

מניעת סכסוכים משפחתיים

טיפול בהורה מזדקן אינו פשוט וטיפול בכזה שגם מאבד את יכולותיו המנטליות הינו קשה שבעתיים. סביב הטיפול עלולים לעלות מתחים כאשר נטל הטיפול במקרים רבים נופל על בן משפחה מסוים. נשיאה בנטל הטיפול ללא יכולת לקבלת החלטות חיונית נלוות יכול להיות מקור לעימותים במשפחה. ייפוי כוח מתמשך יכול להתאים למצבים כאלה ולאפשר למטפל להיות גם האחראי.

 

נתון לשינוי וביטול

כל עוד מייפה הכוח כשיר לקבל החלטות בעצמו הייפוי אינו תקף. בשלב זה הוא עוד ניתן להגדרה מחדש, שינוי וביטול במידה והמייפה יבחר בכך. בעריכת ייפוי כוח מתמשך חשוב להתאים את התבנית בהתאם לצרכים ולדרישות של המקרה הספציפי. חתימה מראש על מסמך זה יכול למנוע הוצאות כלכלית מיותרות מהמשפחה על הליכי אפוטרופסות מורכבים בבית המשפט.

 

סיכום ייפוי כוח מתמשך

לסיכום הנושא, הפעלת ייפוי כוח מתמשך יכולה להיעשות רק במידה והתקיימו הקריטריונים הרשומים במסמך. לרוב יוגדר כי כאשר המייפה אינו צלול עוד בדעתו ואינו יכול לקחת החלטות בצלולות בכל הקשור לעתיד שלו, ייפוי הכוח יחל לפעול. על מנת להפעיל ייפוי כוח מתמשך יש לעבור מספר שלבים מובנים לרבות קבלת אישור מהאפוטרופוס הכללי.

פסיקה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים