נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ללמוד להשתמש בטכנולוגיות שונות לגילוי נזילות

רובה

נזילות מהביוב או מהגג הן דבר לא נעים שיש להן לעיתים סימנים מוקדמים.

יחד עם זאת לא תמיד ניתן לדעת מהיכן הנזילה.

המאמר יסביר איך להשתמש בטכנולוגיות לגילוי נזילות.

 

מקור הנזילה וסימנים מוקדמים

במשרדים ובתים פרטיים קורה שיש נזילות מהביוב, מהגג או כתוצאה מסתימות. במיוחד כשמתחיל מזג אוויר חורפי ניתן לראות תקרה וקירות לחים ומתקלפים. לעיתים יצטבר עובש על הקירות ולעיתים הוא גם ילווה בריח לא נעים. אלו סימנים מקדימים לכך שיש בעיה באיטום של המבנה. במקרים מסוימים לא יודעים מהיכן מגיעה הנזילה ומכיוון שלא רוצים לגרום נזק לקירות חשוב לאתר את הנזילה בטכנולוגיות שונות. ישנן אף סיטואציות בהן צינור מים מתפוצץ ובבת אחת המבנה מוצף. במקרה כזה חשוב מייד לסגור את השיבר הראשי כדי לא לבזבז מים וכספים מיותרים ולאתר את הצינור הבעייתי. כמו כן, הצפה במבנה יכולה להיות מהשכנים שהצינור התפוצץ אצלם או מסתימת ביוב. מים יכולים לחדור למבנה מחלונות לא אטומים, חור בגג, דרך הריצוף וכיוצא בזה. הנזילה הנפוצה ביותר היא נזילה מהביוב שיכולה להגיע מהביוב בבניין, מהביוב ברחוב או מהביוב במבנה עצמו.

 

כיצד מגלים נזילות?

אם ישנם סימנים מוקדמים יודעים שיש נזילה אך הבעיה שלא יודעים מהיכן היא מגיעה. כיום אין צורך לשבור מרצפות או קירות וניתן לאתר אותה די מהר. לאנשים שעוברים לדירה חדשה יש אפשרות להזמין בדק בית על מנת לבדוק אם יש ליקויים במבנה ולהזמין חברה לאיתור נזילות כדי שתאשר שהצנרת המותקנת בדירה תקינה. בכל מקרה של חשד לנזילה ישנן טכנולוגיות מתקדמות שיכולות לאתר אותה. גילוי נזילות על ידי חברה מקצועית יהיה אפקטיבי מכיוון שהיא מחזיקה בציוד טכנולוגי מתקדם שיכול לחסוך הרבה כאב ראש, מאמץ וכסף. חברה לאיתור נזילות מקצועית תהיה גם בדרך כלל זמינה למקרים דחופים ותסייע לגלות מהיכן הנזילה מהר וביעילות.

 

אלו אמצעים טכנולוגיים קיימים לגילוי נזילות?

ניתן לגלות נזילות באמצעות מצלמות טרמיות או רובוטים עם מצלמה, באמצעות בלון, גז, סיבים אופטיים, ומכשיר מיוחד שמגלה את רעש הדליפה. כל אלו צריכים להיות מותאמים באופן נקודתי. למשל, מצלמות טרמיות מתאימות לגילוי נזילות בתוך המבנה ואילו גז וסיבים אופטיים מתאימים לגילוי נזילות מחוץ למבנה. סיב אופטי יכול אף לחדור דרך בטון ולגלות את הנזילה. הבחירה בחברה לגילוי נזילות צריכה להיות בחירה נבונה. כלומר, לבחור בחברה שגם מאתרת את הנזילה וגם מתקנת אותה. לפיכך, קבלו המלצות על חברה כזו והשוו את המחירים בין החברות השונות. הדבר היחיד שתוכלו לעשות בקשר לנזילה הוא לייבש את המים היטב או לדאוג שהחברה שתזמינו תעשה זאת. עד לתיקון מומלץ להזיז את הרהיטים ממקום הנזילה, לאוורר את המבנה, לפתוח חלונות ולסגור את הברז הראשי.

 

כלי עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים ללמידה
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא