נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לומדים ונהנים – שלושה משחקים מלמדים שכולם אוהבים

משחקים חינוכיים

סטודנטים ותלמידים רבים מגלים במהלך לימודיהם שיש פער גדול מאד בין הבנת חומר לימודי המוצג להם בספרים ובחוברות עבודה לבין הבנת חומר המוגש באמצעות משחק זכרון, קלפים, או תחרויות מסוגים שונים. למידה תוך כדי משחק ידועה כבר שנים רבות כיעילה במיוחד, משפרת את הזכרון ומהווה הכנה מעולה למבחנים, אך מדוע זה קורה? במאמר זה נבין מדוע אנחנו נהנים כל כך ללמוד תוך כדי משחק ונביא לדוגמא שלושה משחקים מלמדים שכולנו אוהבים. 

 

ללמוד תוך כדי משחק

תהיתם פעם מדוע אתם משתעממים מלמידה פרונטלית רגילה, אך כאשר מציגים בפניכם משחק קלפים או משחק זיכרון באותו נושא לימודי אתם לפתע משפרים פלאים את היכולות שלכם להבין דבר מה וגם לזכור אותו? מחקרים מוכיחים כי משחקים תורמים להתפתחות המוח ולשיפור הלמידה מאחר והמתח והציפייה לנצח ולהצליח במשחק מגביר את הריכוז ואת המוטיבציה, ההנאה מן המשחק מייצרת תחושה חיובית לגביו, ולכן אנחנו יכולים ללמוד כמעט כל דבר מבלי להשתעמם למרות שכאשר הוא מוצג לנו כחוברת או כספר אנחנו מיד נרדמים.

אחד המשחקים האהובים עלינו ביותר הינו התשחץ, באתר שלנו arrowword.co.il תוכלו למצוא מגוון עצום של תשחצים לכל הגילאים לשיפור העברית והאנגלית, לאימון הזיכרון והעשרת אוצר המילים.

 

שלושה משחקים שכולם אוהבים

משחק גורם לנו לתחושת ציפייה והנאה מן ההצלחה, לכן כדאי לשלב את המשחק לצורכי לימוד על מנת שהקניית הנושא הלימודי תהיה מהנה וכייפית. אחד המשחקים המלמדים ביותר הינו התשחץ. התשחץ מסייע לרכוש שפה, להעשיר את אוצר המילים, לשפר את האיות ולאמן את הזיכרון שלנו. להלן שלושה סוגי תשחצים שיכולים לעזור לכם ללמוד בקלות:

  1. תשחץ בעברית – בין אם אתם דוברי עברית שפת אם או שאתם מעונינים לרכוש שליטה בשפה, מילוי תשחצים בעברית יעזרו לכם להכיר מילים נוספות בשפה ולאיית אותן נכון.
  2. תשחץ באנגלית – לא משנה באיזו רמה אתם באנגלית, תמיד ניתן לשפר עוד. פתירת תשחץ באנגלית יעזור לכם להכיר מילים שבדרך כלל לא מופיעות בספרי הלימוד.
  3. תשחץ לילדים – הילדים גם ככה כל היום תקועים במסך? תנו להם לפתור תשחץ המותאם לגיל ולרמת הקושי שלהם על גבי האייפד והפכו את זמן המסכים שלהם למעשיר ומחכים.

 

לסיכום

למידה תוך כדי משחק ידועה כבר שנים רבות כאמצעי עזר נפלא לשיפור הלמידה. כאשר אנחנו משחקים משחקי קלפים, משחקי זכרון, תשבצים ותשחצים בנושא החומר הנלמד אנחנו יוצרים חוויה נעימה המקושרת ללמידה והזכרון שלנו מופעל בצורה מיטבית. לכן מומלץ לשחק כדי לשפר את ידיעותינו.

התשחץ הוא אחד המשחקים המלמדים האהובים ביותר כיוון שהוא תורם לרכישת שפה, מעשיר את אוצר המילים, משפר את האיות ומאמן את הזכרון, מעודד למידה ומעשיר עבור ילדים ומבוגרים כאחד.

משחקים חינוכיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
תורת הפנג שואי היא סינית עתיקה
מה זה פנג שואי ועל מה זה משפיע

תורת הפאנג שוואי היא מערכת סינית עתיקה המתמקדת ביציבה וזרימת האנרגיה בסביבה הפיזית כדי ליצור מרחבים פונקציונליים ונעימים. היא