נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 ההבדלים בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים

כובע

ההבדלים בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים באים לידי ביטוי באופי של כיתות הלימוד, בשעות ובימי הלימודים, בנושאי הלימוד, בטקסים ובימי העיון וכמובן באופן שבו מכשירים את סגלי ההוראה.

איך זה קורה בשטח? הנה כל התשובות

היכרות עם ההבדלים בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים יכולה לסייע לגברים ונשים בגילאים שונים. אם גברים או נשים מהאוכלוסייה החרדית רוצים להשלים תואר ראשון ושני בלי לוותר על הזהות שלהם, המידע באתר אמין כגון https://e-academic.co.il עוזר לזהות את ההבדל בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים:

 

  1. כיתות לימוד נפרדות

ההבדל העיקרי הוא בכיתות הלימוד. במסלולי לימוד אקדמיים לחרדים לומדים בכיתות נפרדות, על מנת לאפשר גם לגברים וגם לנשים להרגיש בנוח. יתרה על כך, הפעלת הכיתות הנפרדות באה לידי ביטוי בהתאמה לתפיסה הכללית של גברים או נשים חרדים. כמו כן, יש מוסדות אקדמיים שבהם שומרים על ההפרדה גם מחוץ לכיתות.

 

  1. שעות וימי הלימודים

הבדל אחר ולא פחות משמעותי בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים כולל את השעות וימי הלימודים. אמנם יש ימי חג או ימי צום שבהם גם האקדמיה הרגילה לא עובדת, אבל מנגד קיימים ימים שנחשבים חמורים יותר ספציפית עבור האוכלוסייה החרדית. אם בוחרים במסלול לימודים אקדמי לחרדים, לא צריך לדאוג מפני מפגשים בכיתות באותם ימים.

 

  1. נושאי הלימוד

נושאי הלימוד האקדמיים נבחרים במידה רבה על פי קהל היעד. מלבד ביקוש לעבודה בתחומים מסוימים לעומת בתחומים אחרים, אפשר לראות את זה גם באופן שבו מתכננים את הסילבוס ובוחרים חומרים. אצל האוכלוסייה החרדית, נושאי הלימוד נבחרים תוך כדי שמגלים רגישות אל התכנים הרלוונטיים עבורם ולאלו שמשתלבים בתפיסת העולם שלהם.

 

  1. טקסים וימי עיון נפרדים

אי אפשר לדבר על ההבדלים בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים בלי להזכיר טקסים וימי עיון נפרדים. למעשה, אחת הסיבות לכך שבעבר היה מאוד קשה לשלב חרדים באקדמיה היו אותם טקסים וימי עיון משותפים. אבל כיום ברור שאם רוצים לאפשר גם לגברים ונשים מהאוכלוסייה החרדית ללמוד באקדמיה, צריך לדאוג למעטפת מתאימה. אותה התאמה של המעטפת כוללת בתוכה הקצאה של טקסים וימי עיון נפרדים, בעיקר תוך דגש על הפרדה בין גברים ונשים.

 

  1. הכשרת סגלי הוראה

ההבדלים בין לימודים אקדמאיים רגילים לחרדים ממשיכים גם מאחורי הקלעים. בהקשר הזה, ניתן לראות את האופן שבו מכשירים סגלי הוראה במוסדות לימוד אקדמיים רגילים וחילוניים – לבין האופן שבו עושים את זה במוסדות אקדמיים שפותחים את שעריהם בפני אוכלוסייה חרדית. אצל חרדים, סגל ההוראה מקבל הדרכה מקיפה. בין היתר, ההדרכה מתמקדת בהיכרות עם צרכי הנשים החרדיות, ביצירת אווירת למידה מותאמת וכן הלאה. בנוסף, סגלי ההוראה בוחרים יחד עם נציגי הסטודנטים את הנושאים והמסלולים.

 

תלמיד מצטיין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים אקדמאיים