נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לימודים וקורסים לקהל הדתי בישראל ואיך להשתלב בשוק העבודה

כובע

ישנו היצע רחב של לימודים שכוללים קורסים שתואמים לקהל הדתי בישראל.

רבים תוהים מהם הקורסים הללו ואיך ניתן להשתלב בסיומם אל שוק העבודה? יצאנו לבדוק מהם הקורסים המדוברים והאם ניתן בסיומם לא רק לקבל תעודת התמחות, אלא גם להגיע אל היעד הנכסף – היטמעות בשוק העבודה.

רוצים לדעת מהם הממצאים שגילינו? תקראו את השורות הבאות.

 

אפשרות ראשונה – קורס גישור

אנחנו שומעים לא פעם על זוגות שנאלצים לא עלינו להגיע אל מגשר, רגע  לפני הליך של גירושין. יכול להיות שזו האסוציאציה שעולה לכם בראש כשאתם שומעים על קורס גישור. אבל האמת היא, שקורס הגישור פתוח בפני הקהל הדתי ולא רק עבור גישור לזוגות נשואים. במהלך הקורס ניתן ללמוד איך לגשר, בין היתר, בין הגורמים הבאים:

  • שכנים שהסתכסכו
  • קרובי משפחה שלא מצליחים להגיע להסכמות
  • קולגות ואנשי עסקים שזקוקים לפתרון ועוד

מבירור שערכנו, לאחר סיום קורס זה, כל אדם דתי יכול למצוא את עצמו משתלב בשוק העבודה. יש היצע רב למקצוע זה ברחבי הארץ.

 

אפשרות שנייה – קורס משגיחי כשרות

מאחורי כל מסעדה, בית מלון, בית קפה או כל מקום שמגיש אוכל עם תעודת כשרות, עומד משגיח כשרות. אותו משגיח השתלב בשוק העבודה לאחר שסיים קורס משגיחי כשרות באחת מהאקדמיות התורניות שיש ברחבי הארץ. מבירור שערכנו בנושא, מסתבר שיש לא מעט אפשרויות עבודה עבור מסיימי הקורס. יש דרישה למשגיחי כשרות במוסדות שונים (מוסדות חינוך, בסיסים של צה"ל וכו'). כך שבסיום קורס זה, ניתן ליצור קשר עם הרבנות ולבדוק אפשרות לקבלת משרה דרכם.

 

אפשרות שלישית- קורס סופר סתם

אדם דתי עושה שימוש יום יומי בפריטים שעברו על שולחנו של סופר הסתם. החל ממזוזות וכלה בספרי קדושה. מתוך כך, ניתן להבין כי יש צורך בסיסי בסופרי סתם ברחבי הארץ ובעולם. כך שאם יש לכם יכולות ריכוז, סבלנות וחיבור אל היהדות, אתם יכולים לבדוק פרטים אודות קורס ללימוד התחום. לאחר שתסיימו את הקורס, תוכלו לפתוח עסק עצמאי בתחום ולהשתלב בשוק העבודה.

 

אפשרות רביעית – קורס יועץ נישואין

לצערנו, בשנים האחרונות, אנו עדים ללא מעט מקרים שבהם זוגות נשואים דתיים וחרדים כאחד בוחרים "לפרק את החבילה" בעקבות קשיים ואי הבנות. זוגות אלו פונים לעתים אל יועץ נישואין שמציל לא פעם את הזוג מפירוק המשפחה ומאפשר לילדים רבים לגדול בבית מאושר ויציב. אלו שיבחרו ללמוד את קורס זה יוכלו להשתלב בשוק העבודה כעצמאיים או כשכירים במכון שמקבל בדלתותיו זוגות שחווים קשיים בחיי הנישואין.

 

סיכום

אלו היו 4 הקורסים שמתאימים לקהל הדתי בישראל והאופן שבו ניתן להשתלב לאחריהם בשוק העבודה. כעת, ידועים לכם כל הפרטים בנושא, כך שנותר לכם רק לבחור את הקורס המתאים ולהשתלב בו באופן המתאים לכם.

תלמיד
תלמיד

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים