נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לימודי משפטים – עורך דין מקרקעין או עורך דין לשון הרע?

בחורה מתלבטת

לאחר סיום לימודי המשפטים, המשפטנים הטריים צריכים לבצע בחירה לא פשוטה – איזו התמחות תלווה את הקריירה המקצועית שלהם. הסטאז', או ההתמחות, היא השלב שבו  המשפטנים מתנסים בעבודה מעשית בשטח, בעקרונות המשפט, במהלך עבודתם עם לקוחות ועם עורכי דין ותיקים. אבל איך בוחרים את תחום ההתמחות המתאים לכם ביותר ומה עדיף – מקרקעין או לשון הרע?

 

בחירת התמחות בהתאמה אישית

בחירת התמחות היא עניין אישי, אותו יש לקבוע תוך התייחסות למספר של שיקולים חשובים. המטרה העיקרית היא למצוא התמחות מתאימה ככל הניתן לצרכים האישיים ולשאיפות של עורכי הדין הצעירים בעתיד. כדי לבצע בחירה מוצלחת, חשוב להציב מטרות ברורות, להבין ממה מורכבת ההתמחות ואף לבצע תחקיר מתאים כדי להגיע לבחירה נכונה.

 

מה ההבדל בין עיסוק במקרקעין לבין לשון הרע?

עורכי דין מקרקעין לעומת עורכי דין לשון הרע, עשויים לעסוק בתחומים שונים אשר יש ביניהם כמה הבדלים:

  • רמת הביקוש – נראה כי תחום המקרקעין הוא אחד התחומים המבוקשים ביותר בעולם המשפט ואילו לשון הרע תופס מעט פחות מקום ממנו
  • תחום ידע שונה – חוק לשון הרע מכיל בתוכו אלמנטים שונים ורבים וכך גם חוק המקרקעין, אם כי ניתן לומר כי חוק המקרקעין מורכב אף יותר.
  • תחום המקרקעין נחשב תחום מסחרי בעוד שתחום לשון הרע הוא עניין אזרחי
  • בתחום המקרקעין מי שקובע את לוחות הזמנים ואת קצב העבודה הם הלקוחות בעוד שבתחום לשון הרע יש לחצי זמן ויעדים שנקבעו מראש על ידי החוק.

 

האם אפשר להתמחות בשני התחומים גם יחד?

למעשה יש לא מעט תחומים משפטיים בהם אפשר להתמחות ולתת שירות במקביל. תחום המקרקעין ותחום לשון הרע הם שתי דוגמאות טובות לתחומים המאפשרים לעורכי דין לעסוק בתחומים משפטיים שונים במקביל מבלי שהדבר יפגע ברמת המקצועיות שלהם, ביכולת ההצלחה ובשביעות הרצון של הלקוחות.

אחרי הכל מדובר על שני תחומי שייכים לדין האזרחי, אשר אחד מהם עוסק יותר בליטיגציה ואילו השני הוא תחום מסחרי, אבל התמחות בשני התחומים יכולה דווקא ליצור מיומנויות גבוהות, משולבות ואיכותיות, שיאפשרו לעורכי דין לתת שירות טוב ומקיף יותר ללקוחות שלהם.

הדבר אולי שונה מאוד מהתחום הפלילי, בו תקופת ההתמחות מתמקדת בנושאים קצת שונים, אבל השוני הזה יכול לפעול דווקא לטובתם של עורכי דין, כמו גם לטובתם של לקוחות, אשר יכולים לקבל אצל עו"ד כזה שירות שהוא פשוט טוב יותר.

 

לסיכום

כאשר מדובר על בחירת התמחות משפטית, יש אולי שיקולים גורפים, שמתאימים לכל אחד וכדאי להיעזר בהם, אבל לא תמיד חייבים לבחור תחום התמחות אחד. לפעמים כדאי דווקא להתמחות בתחומים שונים, שיהפכו אתכם לעורכי דין מגוונים ומיומנים יותר. להשראה, אפשר לבקר באתר של עורך דין נדל"ן ולשון הרע בכתובת הבאה https://yonilevy.co.il.

לימודי משפטים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודי משפטים